Στα ύψη αναμένεται να φτάσουν τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων καθώς η διατήρηση του σημερινού αδιεξόδου στη λειτουργία του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων θα επιφέρει αύξηση έως και 60%.
Αυτό επεσήμαναν σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος καθώς διακρίνουν ότι είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος το Επικουρικό Κεφάλαιο να οδηγηθεί σε στάση πληρωμών και διακοπή της λειτουργίας του.
«Μετά την απόσυρση των ρυθμίσεων του άρθρου 48 του σχεδίου νόμου που αφορά τα ενισχυμένα μέτρα εποπτείας και εξυγίανσης των πιστωτικών ιδρυμάτων το Επικουρικό σύντομα θα είναι αδύνατον να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του» όπως αναφέρθηκε από το “πάνελ” της συνέντευξης το οποίο αποτελούσαν ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών κ. Γ. Κώτσαλος, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης κ. Θ. Κοκκάλας, ο ταμίας κ. Α. Σαρρηγεωργίου και ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ένωσης και πρόεδρος του Επικουρικού κ. Δ. Ζορμπάς.
Οι υποχρεώσεις του Επικουρικού Κεφαλαίου ξεπερνούν τα 700 εκατ. ευρώ και δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν από τα ετήσια έσοδά του που ανέρχονται σε περίπου 72 εκατ. ευρώ ετησίως. Επίσης, σήμερα οι ημερομηνίες για καταβολές των αποζημιώσεων στους δικαιούχους προσδιορίζονται για μετά από 3 χρόνια ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του Επικουρικού από τις 125.457 εκκρεμείς υποθέσεις ζημιών μόλις 1565 υποθέσεις ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ ενώ οι απαιτήσεις από τις υποθέσεις αυτές (δηλαδή τις 1565) υπολογίζονται σε 356 εκατ. ευρώ.
Πρώτος παράγοντας που οδηγήθηκε το Επικουρικό σε αυτή την κατάσταση είναι η συνεχής και ανεξέλεγκτη αύξηση του κόστους των καταβαλλόμενων αποζημιώσεων για την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης και της ψυχικής οδύνης. Από τα στοιχεία του Επικουρικού προκύπτει ότι από το 2005 μέχρι το 2009 οι αποζημιώσεις για την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης και της ψυχικής οδύνης έχουν αυξηθεί έως και 400% ενώ στην κακή κατάσταση του Επικουρικού συνέτεινε και η διόγκωση των περιπτώσεων που εμπλέκεται και καταβάλλει αποζημιώσεις το Επικουρικό, τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ασφαλιστικών επιχειρήσεων και της αύξησης του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων.
Οι ρυθμίσεις που προωθούνταν από την Πολιτεία μέσω του άρθρου 48 και οι οποίες αποσύρθηκαν από το σχέδιο νόμου δημιουργώντας ένταση στον ασφαλιστικό κλάδο είχαν σκοπό αφενός μεν να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή προστασία στα θύματα από τροχαίο αλλά κυρίως να θέσουν τις βάσεις για τη στήριξη της καλής λειτουργίας του Επικουρικού (μεταξύ άλλων καταργούσε την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης για τις μη οικονομικής φύσεως ζημιές δηλαδή ψυχική οδύνη και ηθική βλάβη).
Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος ζητεί η Πολιτεία να προχωρήσει σε μερικό περιορισμό των παροχών του Επικουρικού Κεφαλαίου με την επαναφορά στη Βουλή του άρθρου 48.
Υπενθυμίζεται ότι το Επικουρικό χρηματοδοτείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες με εισφορά που υπολογίζεται σήμερα σε ποσοστό 5% επί των καθαρών ασφαλίστρων του κλάδου αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα και η εισφορά αυτή βαρύνει 70% τις εταιρείες και 30% τους ασφαλισμένους.