Οι λιανικές πωλήσεις στην Ευρωζώνη σημείωσαν καλύτερη του αναμενομένου επίδοση τον Αύγουστο, παίρνοντας ώθηση από τη ευρεία ενίσχυση των διαδικτυακών αγορών και των αυξημένων πωλήσεων των ενδυμάτων εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ειδικότερα όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πριν από λίγο η Eurostat, οι λιανικές πωλήσεις στις 19 χώρες που μοιράζονται το ευρώ, σημείωσαν άνοδο 4,4% σε μηνιαία βάση τον Αύγουστο και 3,7% σε ετήσια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των οικονομολόγων για αύξηση 2,4% και 2,2% αντίστοιχα.
Ωστόσο, τα στοιχεία για τον Ιούλιο αναθεωρήθηκαν επί τα χείρω, κάνοντας λόγο για συρρίκνωση 1,8% σε μηνιαία βάση και 0,1% σε ετήσια, σε σχέση με την προηγούμενη ανάγνωση για μείωση 1,3% και 0,4% αντίστοιχα.
Τα αναθεωρημένα στοιχεία έδειξαν ότι η αύξηση των καταναλωτικών δαπανών ήταν βραδύτερη από ότι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως τον Ιούλιο, όπου οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. είχαν άρει πολλούς περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία.
Η αύξηση των πωλήσεων τον Αύγουστο ήταν κυρίως αποτέλεσμα της ανόδου 12,4% μηνιαίως και 23,8% ετησίως των παραγγελιών μέσω ταχυδρομείου και διαδικτύου.
Επίσης τον Αύγουστο καταγράφηκε αύξηση 7,7% στις πωλήσεις ρούχων και παπουτσιών έναντι του Ιουλίου, παρόλο που παρέμειναν 14,1% χαμηλότερα από τα επίπεδα του περασμένου έτους, ενώ ενισχύθηκαν κατά 2,4% μηνιαίως οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού, οι οποίες ήταν επίσης υψηλότερες κατά 3,2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.