ΡΑΕ: Έρχεται ηλεκτρονική πλατφόρμα για αναζήτηση φθηνότερου παρόχου ρεύματος

Θα ανακοινώνεται ανά μήνα ο πιο φθηνός προμηθευτής

 

Με μοναδική προϋπόθεση τα στοιχεία κατανάλωσης ρεύματος ή φυσικού αερίου οι καταναλωτές από τον επόμενο μήνα θα μπορούν να βρίσκουν τον φθηνότερο ή τον πάροχο ρεύματος που τον συμφέρει.

 

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας «συμμάζεψε» το πεδίο της ενέργειας και ετοιμάζει ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα ώστε οι καταναλωτές να μην «χάνονται» στο χάος των εταιριών αλλά και των 200 διαφορετικών τιμολογίων και να μπορούν να επιλέξουν το πιο συμφέρον γι’ αυτούς και για κάθε νοικοκυριό τιμολόγιο ρεύματος. Η διαδικασία από την ΡΑΕ κρίθηκε απαραίτητη, όχι μόνο εξαιτίας της υπερπροσφοράς, αλλά κυρίως λόγω του ανταγωνισμού  μεταξύ των εταιρειών προμήθειας, τα πράγματα για τους καταναλωτές γίνονται ακόμη δυσκολότερα ως προς την καταλληλότερη επιλογή, δηλαδή του πιο φθηνού τιμολογίου, αφού κατά τα άλλα ο ανταγωνισμός ασκεί μια πίεση προς τα κάτω στις τιμές, το αποτέλεσμα της οποίας καρπώνεται το σύνολο των καταναλωτών.

 

Ειδικότερα, ο  καταναλωτής, μπαίνοντας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα εισάγει τα στοιχεία κατανάλωσης ρεύματος ή φυσικού αερίου και στη συνέχεια θα του εμφανίζεται μια λίστα των διαθέσιμων τιμολογίων, προκειμένου να επιλέξει. Η ΡΑΕ αναμένεται να ανακοινώνει ανά μήνα τον φθηνότερο προμηθευτή.

 

Τα στοιχεία θα ελέγχονται από τη ΡΑΕ και στη συνέχεια θα προχωράει, μέσω μιας παραμετροποίησης που θα λαμβάνει υπόψη της κάθε σκέλος διαμόρφωσης του ανταγωνιστικού σκέλους των τιμολογίων, στη σύγκρισή τους.

 

Σημειώνεται ότι η ΡΑΕ συγκέντρωσε 200 διαφορετικά τιμολόγια  με διαφορετικές ρήτρες, πάγια, εγγυήσεις, εκπτώσεις και άλλες συνιστώσες που δύσκολα μπορούν να αξιολογηθούν και μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα καλούνται οι καταναλωτές ρεύματος και φυσικού αερίου να επιλέξουν τον προμηθευτή τους.

 

Ο αριθμός και η δομή των τιμολογίων είναι τέτοια που δυσκόλεψαν ακόμη και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), η οποία έχει καταπιαστεί με την αξιολόγησή τους προκειμένου να συνδράμει τους καταναλωτές στην αναζήτηση του φθηνότερου παρόχου.

 

Το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών θα συμβάλει σημαντικά και στη μεγαλύτερη διαφάνεια του τρόπου κοστολόγησης των εταιρειών και θα εξαλείψει τις «σκιές» που συνοδεύουν συνήθως τις διαφημιστικές καμπάνιες των παρόχων.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η  έκθεση της ΡΑΕ για το 2019 καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση κινητικότητας. Συγκεκριμένα, μέσα σε ένα χρόνο σχεδόν 600.000 καταναλωτές άλλαξαν προμηθευτή ρεύματος. Οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν καταφέρει να αποσπάσουν από τη ΔΕΗ 1.088.448 πελάτες και να αποτελούν σε επίπεδο παροχών (ρολογιών) το 16,05% και σε επίπεδο κατανάλωσης ρεύματος το 28,87% του διασυνδεδεμένου συστήματος. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά πέρυσι αυξήθηκε εντυπωσιακά το μέγεθος της κινητικότητας (Switching) των πελατών ρεύματος μεταξύ προμηθευτών. Ειδικότερα, το ποσοστό προμηθευτών που άλλαξαν εταιρεία ρεύματος ανήλθε στο 8,5% του συνόλου των ενεργοποιημένων παροχών, δηλαδή 576.436 πελάτες μετακινήθηκαν από προμηθευτή σε προμηθευτή. Η αύξηση σε σύγκριση με το 2018 είναι της τάξης του 89%.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ