Συνολικά 274 καταγγελίες καταναλωτών υποβλήθηκαν το 2020 στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για παράνομη όχληση από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμές οφειλές τους.
Επιβλήθηκαν 19 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 231.000 ευρώ για παραβάσεις των διατάξεων του ν. 3758/2009.
Γιατί «έπεσαν» πρόστιμα
Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα στις εν λόγω εταιρείες αφορούσαν κυρίως σε:
– όχληση οφειλετών πριν την πάροδο των δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους
– όχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας
– όχληση οφειλετών παρά την ύπαρξη ρύθμισης των οφειλών η οποία τηρείται
– παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή
– παραπλανητική πληροφόρηση
– επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία.
Το 2019 υποβλήθηκαν 185 καταγγελίες κι επιβλήθηκαν 49 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 470.000 ευρώ.