Η δημιουργία e-shop έχει καταστεί μονόδρομος για την επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, εξαιτίας των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί από την πανδημία.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις και παραγγελίες αποτελούν την ασφαλέστερη λύση, τόσο για τους επιχειρηματίες που πασχίζουν να διασώσουν τα καταστήματά τους, όσο και για τους καταναλωτές που θέλουν να αποφύγουν τη φυσική παρουσία τους σ’ έναν κλειστό χώρο.
Την ίδια στιγμή, οι αγορές μέσω e-shop χαρακτηρίζονται από εξοικονόμηση χρόνου, καθώς ο υποψήφιος πελάτης κάνει σύντομη έρευνα αγοράς με λίγα κλικς, ενώ επιλέγει ο ίδιος τον τρόπο και τόπο παραλαβής, γεγονός το οποίο προμηνύει ότι οι online αγορές ήρθα για να μείνουν στη ζωή μας.
Μολαταύτα, αρκετοί είναι οι επιχειρηματίες που διστάζουν να κάνουν το βήμα στην ψηφιακή μετάβαση. Ορισμένοι εξ αυτών λόγω του οικονομικού κόστους. Άλλοι υπό τον φόβο πως δεν θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός site (λειτουργία, ρυθμίσεις, αλλαγές κ.ο.κ.). Επιχειρήματα, ωστόσο, που διαλύονται από πλευράς της Πολιτείας με την ανακοινωθείσα επιδότηση για την κατασκευή e-shop, αλλά κι απο μεριάς εταιρειών που προσφέρουν καινοτόμες, έτοιμες πλατφόρμες σε χαμηλή τιμή.
Επιδότηση έως 100% για την κατασκευή e-shop
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε, πριν από λίγες ημέρες, το νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για κατασκευή e-shop, το οποιο θα καλυπτει ποσό ύψους έως 5.000 ευρώ για την κάθε επιχείρηση και θα αφορά αποκλειστικά στο λιανεμπόριο. Οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το δικό τους επιδοτούμενο e-shop, που θα το λειτουργουν τόσο εν μέσω του lockdown όσο και έπειτα.
Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ θα καλύπτει στο 100% όλα τα έξοδα για την κατασκευή, υποστήριξη και φιλοξενία ενός νέου e-shop λιανικής, ενώ το κονδύλι που αναμένεται για τον σκοπό αυτό θα ανέρχεται στα 80 εκατομμύρια ευρώ. Υπλογιζεται πως θα επιδοτηθεί η κατασκευή τουλάχιστον 16.000 νέων e-shops σε όλη την Ελλάδα.
“Αυτό είναι επιδότηση. Θα είναι μια πολύ σημαντική οικονομική ενίσχυση για δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις. Πλέον οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έχουν έρθει για να μείνουν στη ζωή μας, δεν πρόκειται να φύγουν. Και η πανδημία να φύγει, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα μείνει”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Εύχρηστες πλατφόρμες e-shop
Την ίδια ώρα, η νεοφυής επιχειρηματικότητα γεννά λύσεις, που λύνουν τα χέρια των επιχειρηματιών, ιδιαιτέρως εκείνων που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και το διαδίκτυο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Reactive Shop, online πλατφόρμα που λειτουργεί σαν e-shop, αλλά και παραδοσιακό site, ενώ παράλληλα παρέχει αυτόνομο σύστημα διαχείρισης παραγγελιών και πελατολογίου.
Το Reactive Shop, όπως λέει ο εμπνευστής του Βασίλης Κουλιανός, σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες κάθε εμπορικής δραστηριότητας, από της πιο πολυσύνθετης μέχρι της πιο απλής. Ουσιαστικά είναι ένα εξατομικευμένο site πωλήσεων, για προϊόντα ή και υπηρεσίες, όπου ο επιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα, μόνος του, χωρίς την απαίτηση προγραμματιστή ή τεχνικών γνώσεων:
– να καταχωρεί και επεξεργάζεται προϊόντα, κατηγορίες και περιγραφές,
– να προσαρμόζει τα χρώματα και το εικαστικό του δικού του Reactive Shop στο στιλ της επιχείρησής του ή όπως επιθυμεί κάθε φορά.
– να ελέγχει τις πωλήσεις από άλλα κανάλια, καθώς είναι πλήρως διασυνδεδεμένο με τα πιο γνωστά κανάλια πώλησης διεθνώς (όπωςFacebook, Google)
– να επιτρέπει, μέσα από το μία πλατφόρμα, την πώληση και τον συγχρονισμό των προϊόντων σε τρίτα sites όπως Skroutz και Bestprice.
Μάλιστα, χάρη στο προηγμένο σύστημα παραγγελιοληψίας, απλουστεύεται η διαχείριση ακόμη και των φυσικών και τηλεφωνικών πωλήσεων, ενώ αυτόματα δημιουργούνται στατιστικά και γραφήματα πωλήσεών, προκειμένου ο επιχειρηματίας να γνωρίζει και να παρακολουθεί – ανά πάσα στιγμή- τα πιο επικερδή προϊόντα του.
Παράλληλα, μέσω της προσθήκης νέων διαχειριστών, ο κύριος διαχειριστής μπορεί να ρυθμίσει και να ελέγξει μόνος του την προσβασιμότητά του καθενός στο σύστημα, ορίζοντας την ο ίδιος.
Επειδή η επιτυχία ενός e-shop βασίζεται στην ταχύτητα πλοήγησης και κατ’ επέκταση στην ικανοποίηση του τελικού πελάτη από τη διαδικασία παραγγελίας, το Reactive Shop, σε δοκιμές ταχύτητας, σημειώνει σκορ άνω του 90% και καθιστά την ηλεκτρονική αγορά ευκολότερη από ποτέ.
Επιπλέον, έχει κατασκευαστεί ώστε να προσαρμόζεται αυτόματα σε κάθε είδους συσκευή και ειδικότερα σε smartphones, που αποτελούν το συχνότερο μέσο τοποθέτησης παραγγελιών για ποσοστό μεγαλύτερο του 90% των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνες.
Στα θετικά προσμετράται ότι το Reactive Shop παρέχεται με σταθερό μηνιαίο κόστος, που το επιλέγει ο πελάτης, χωρίς επιπλέον χρεώσεις και ανεξάρτητο από τον όγκο παραγγελιών. Επίσης παρέχεται με δωρεάν web hosting, ανεξάρτητα από την επισκεψιμότητα.
Mε την υποστήριξη της Cardlink, leader στον χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών μέσω POS και e-Commerce, δέχεται κι εξυπηρετεί πληρωμές από όλες τις ελληνικές τράπεζες και κάθε τύπου κάρτα.
Στην πραγματικότητα είναι ένα e-shop, εύχρηστο όσο ένα application για τον καταναλωτή και όσο μία σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα για τον επιχειρηματία, με τη μορφή ιστοσελίδας, γιατί στη Reactive επιθυμούν για κάθε ενέργεια του επιχειρηματία να υπάρχει άμεση, θετική επίδραση στον τελικό πελάτη του. For every action… a reaction! O καθένας μπορεί να αποκτήσει τη δική του εμπειρία με τη δωρεάν δοκιμή 14 ημερών.