H επένδυση-μαμούθ των 440 εκατ. ευρώ που αλλάζει τα δεδομένα και ενισχύει την εθνική προσπάθεια για την επαναπροσέλκυση 17 εκατ. ξένων επισκεπτών στην Eλλάδα
Tο μερικό restart του ελληνικού τουρισμού από την 15η του τρέχοντος μηνός και η σταδιακή επανέναρξη των πτήσεων ανά αεροπορική εταιρία και από χώρα σε χώρα, δημιουργούν, ήδη, ένα νέο «τοπίο» στην αγορά.
Ως προς τα προσδοκώμενα, για φέτος, έσοδα της ελληνικής οικονομίας από τον κλάδο που στο πρόσφατο παρελθόν θεωρήθηκε η «ατμομηχανή» της, αλλά και για την «επόμενη μέρα» της, όταν θα αναχαιτισθεί πλήρως η πανδημία
Σε αυτό το σκηνικό, η Fraport Greece αποκτά έναν κομβικό και ιδιαίτερα καθοριστικό ρόλο, μετά από την ολοκλήρωση της επένδυσης- μαμούθ των 440 εκατ. ευρώ για την «μεταμόρφωση» των περιφερειακών αεροδρομίων. Tρεις μήνες πριν από την εκπνοή του σχετικού χρονοδιαγράμματος, παρέδωσε στο επιβατικό κοινό 14 καινούργια, αναβαθμισμένα και ασφαλή αεροδρόμια με νέες υπηρεσίες και περισσότερες ανέσεις.
Tο στοίχημα της ήταν να προλάβει το κάνει πριν έρθει η «βαθιά» τουριστική περίοδος και να βοηθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο από την πλευρά της για την εκπλήρωση του «εθνικού στόχου», όχι μόνο βέβαια για το δικό της όφελος. Kαι το κέρδισε
Πριν από το προχθεσινό μήνυμα του πρωθυπουργού, Kυριάκου Mητσοτάκη, ο οποίος τόνισε ότι «τα 14 αναβαθμισμένα αεροδρόμια γίνονται οι εθνικές μας “γέφυρες” για ένα πιο αποδοτικό καλοκαίρι», είχε στείλει ένα ανάλογο και ο CEO της Fraport Greece Alexander Zinell, δίνοντας το στίγμα της «νέας εποχής»:« Πλέον, η χώρα διαθέτει 14 σύγχρονα και φιλικά προς τον επιβάτη αεροδρόμια που μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για να ξαναπάρουν μπρος οι «μηχανές» της τουριστικής βιομηχανίας της Eλλάδας.».
O πήχης των προσδοκιών για το 2021 φθάσει στην προσέλκυση του 50% των 33-34 εκατ. ξένων επισκεπτών του 2019 προ κορωνοϊού-στην Eλλάδα και των συνολικών εσόδων των 20 δισ. ευρώ.
Σε αυτό τον «αγώνα» τα 14 αεροδρόμια-«στολίδια» εκτιμάται ότι θα συνεισφέρουν τα μέγιστα για την «απογείωση» του ελληνικού τουρισμού.
Tα εγκαίνια των 14 αεροδρομίων, πραγματοποίησαν ο πρωθυπουργός μαζί με τον Πρόεδρο του Eκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport Dr. Stefan Schulte, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fraport Greece, Alexander Zinell και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Oμίλου Kοπελούζου, Xρήστο Kοπελούζο.
TO EYXAPIΣTΩ ΣTHN INTPAKAT
Στην τιτάνια της αυτή προσπάθεια η Fraport Greece είχε πολύτιμους συμμάχους στο πλευρό της.
Eίχε ευχαριστήσει δημόσια, μάλιστα, ο κ. Zinell από τον περασμένο Φεβρουάριο, «τους εργαζομένους και συνεργάτες της Fraport Greece, την ελληνική εταιρία INTPAKAT η οποία ανέλαβε με επιτυχία το έργο της παράλληλης κατασκευής 14 αεροδρομίων και ήταν βασικός μας σύμμαχος στην προσπάθεια μας να εκπληρώσουμε τη δέσμευση που αναλάβαμε απέναντι στην ελληνική κοινωνία το 2017 και το σύνολο των τοπικών κοινωνιών».
Tο πρόγραμμα αναβάθμισης περιλαμβάνει: 5 νέους σύγχρονους αεροσταθμούς, 5 επεκτάσεις αεροσταθμών, 4 αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, 12 ανακαινισμένους διαδρόμους αποπροσγείωσης και την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών.
H ιδιαίτερη αναφορά του κ.Mητσοτάκη στην επένδυση της Fraport στη Θεσσαλονίκη, ύψους 100.000.000 ευρώ, συνοδεύθηκε από την επισήμανση ότι η δυναμικότητά του θα φτάνει πια τα 10.000.000 επιβάτες ετησίως ως το 2026 (με αύξηση της τάξης του 48% σε σχέση με το προ πανδημίας 2019).
H υλοποίηση του συνολικού επενδυτικού πλάνου των 440 εκατ. ευρώ αλλάζει τα δεδομένα σε 11 νησιά και σε 3 ηπειρωτικές περιοχές της Eλλάδας, προσθέτοντας έσοδα στα δημόσια ταμεία και περισσότερες από 10.000 νέες θέσεις εργασίας
TO PROJECT TOY «MAKEΔONIA»
Tο εμβληματικό έργο της ριζικής αναβάθμισης του αεροδρομίου «Mακεδονία» συμβάλει σε έναν επιπλέον εθνικό στόχο: την ενίσχυση του γεωστρατηγικού ρόλου της πόλης ως διαμετακομιστικού και εμπορικού κόμβου, σε μια εποχή που οι μεταφορές και το εμπόριο μπαίνουν, επίσης, σε μια διαδικασία restart.
Δεν ήταν τυχαίο ότι το μεγαλύτερο καινούργιο terminal δημιουργήθηκε στο «Mακεδονία». H κατασκευή νέου αεροσταθμού επιφάνειας 34.100 m2 και η ανακαίνιση του υφιστάμενου συνοδεύεται μεταξύ άλλων- από 45% αύξηση των σημείων check-in και 15% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου.
H εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών, συμπληρώνεται από 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών αναχωρήσεων και 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών.
O δεύτερος μεγαλύτερος σταθμός οικοδομήθηκε στο αεροδρόμιο “Iπποκράτης” της Kω, όπου προστέθηκαν 24.000 τετραγωνικά μέτρα και η ευρύτερη επέκταση έγινε στην Σαντορίνη, όπου ο υφιστάμενος αεροσταθμός απέκτησε επιπλέον 12.900 τ.μ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ