Στο 3,1% ο πληθωρισμός

Αισθητή αύξηση στο 3,1% κατέγραψε το Σεπτέμβριο ο πληθωρισμός, από 1,7% τον Αύγουστο, εξέλιξη που αποδίδεται στην παρέλευση των ευνοϊκών επιπτώσεων των εκπτώσεων καθώς και στην αύξηση των πληθωριστικών πιέσεων λόγω της φορολογίας.

 

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑ) από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 5,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

 

Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή Σεπτεμβρίου 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, παρουσίασε αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 5,7%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009 .

 

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Σεπτέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2011, παρουσίασε αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο δε μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 10 – Σεπτεμβρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 09 – Σεπτεμβρίου 10, παρουσίασε αύξηση 3,9%, έναντι της ίδιας αύξησης 3,9%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

 

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,1% το μήνα Σεπτέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :

 

Από τις αυξήσεις των δεικτών :

 

α) Κατά 2,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά.

 

β) Κατά 5,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.

 

γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

 

δ) Κατά 8,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

 

ε) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

 

στ) Κατά 4,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

 

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

 

η) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

 

θ) Κατά 2,7% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

 

Από τις μειώσεις των δεικτών :

 

α) Κατά 0,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλείων των ιδιωτικών κλινικών.

 

β) Κατά 0,3% «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών και του πακέτου διακοπών.

 

γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ