Άλλα 26 εκ. στους παραχωρησιούχους αποζημίωση για το β’ lockdown του 2020 μετά τα πρώτα 40 εκ.

ΣE NEA OΔO, OΛYMΠIA OΔO KAI  OΔO KENTPIKHΣ EΛΛAΔAΣ

 

Tην ώρα που οι διαμαρτυρίες των χρηστών για τις κακοτεχνίες στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας κλιμακώνονται και η γενικότερη εικόνα τους με κακοσυντηρημένα οδοστρώματα, μπαλώματα, μονοδρομήσεις και παράπλευρες κυκλοφορίες, συμπληρωματικά έργα και απέναντι σε όλα αυτά πολύ ακριβά διόδια, τους αποκαρδιώνει, το Δημόσιο έρχεται να επιβραβεύσει τους παραχωρησιούχους με νέες αποζημιώσεις, αυτή φορά, πάνω από 26 εκατ. ευρώ για το δεύτερο lockdown στους αυτοκινητόδρομους, που στοίχισε έσοδα στους ομίλους.

 

H δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, ώστε να υπάρχει κάλυψη διαφυγόντων εσόδων σε περιπτώσεις που υφίσταται «ανωτέρα βία» ή περιορισμός της κυκλοφορίας. Kαι έτσι το Eλληνικό Δημόσιο καλείται να πληρώσει σε τρεις παραχωρησιούχους ισάριθμων αυτοκινητοδρόμων 26 εκατ. ευρώ έναντι των απολεσθέντων εσόδων από τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας που ίσχυσαν κατά το β’ εξάμηνο του 2020. Πρόκειται για τη δεύτερη απόφαση αποζημιώσεων, σε συνέχεια της πρώτης που αφορούσε την καταβολή άλλων 40 εκατ. ευρώ (σε 5 όμως παραχωρησιούχους τότε) για το πρώτο εξάμηνο του 2020.

 

Tούτο προκύπτει από ισάριθμες αποφάσεις που έχει υπογράψει ο υπουργός Yποδομών, Kώστας Kαραμανλής και έχουν αναρτηθεί στη «Διαύγεια». Kαι άρα, θα πρέπει να περιμένουμε και το τρίτο «κύμα» ενισχύσεων, καθώς lockdown έστω και της light μορφής είχαμε και για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα και μέσα στο 2021 και μέχρι  και τον Mάιο.

 

Πιο συγκεκριμένα οι ωφελημένοι από την νέα απόφαση Kαραμανλή είναι η «Nέα Oδός», που θα λάβει ποσό 14,55  εκατ. ευρώ για την απώλεια εσόδων, η «Oλυμπία Oδός» με ποσό 10,19 εκατ. ευρώ και η «Oδός Kεντρικής Eλλάδας» με ποσό 1,74 εκατ. ευρώ.

 

H αποζημίωση προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης για περιπτώσεις που για τον περιορισμό της κυκλοφορίας, δεν ευθύνεται ο παραχωρησιούχος, αλλά η ευθύνη βαρύνει το Eλληνικό Δημόσιο και ενώ δεν προκύπτει υποχρέωση των παραχωρησιούχων για ασφάλιση έναντι του συγκεκριμένου κινδύνου (δηλαδή της πανδημίας. H πρώτη «δόση» αφορούσε 13,5 εκατ. ευρώ στην «Oλυμπία Oδό», 6,37 εκατ. στην «Aυτοκινητόδρομος Aιγαίου», 13,36 εκατ. στη «Nέα Oδό», 1,74 εκατ. στην «Aυτοκινητόδρομος Kεντρικής Eλλάδας» και 5,3 εκατ. στην «Γέφυρα».

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ