Οι καταγγελίες για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος έχουν εκτοξευθεί το τελευταίο 3μηνο. Από την επεξεργασία των λογαριασμών που έλαβε η ΕΚΠΟΙΖΩ διαπιστώνει αυξήσεις στο ανταγωνιστικό σκέλος του λογαριασμού από 30% – 170%!
Αποτέλεσμα είναι να αιφνιδιάζονται οι καταναλωτές διότι δεν ενημερώνονται για τον τρόπο υπολογισμού, δεν παρέχονται εξηγήσεις, δεν υπάρχει αιτιολόγηση και σαφώς υπάρχει αδιαφάνεια, η οποία θέτει και ζητήματα
νομιμότητας ως προς μέρος του ύψους αυτού.
Τα παραπάνω αναφέρθηκαν σε διαδικτυακή ημερίδα που διοργάνωσε η ΕΚΠΟΙΖΩ υπό την αιγίδα της ΡΑΕ με θέμα “Τιμολόγηση ηλεκτρικής ενέργειας και προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών”.Την Ημερίδα άνοιξε η Πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου με σύντομη ομιλία για τα προβλήματα των καταναλωτών και τις προτάσεις στις αρμόδιες αρχές. Την ημερίδα χαιρέτισε, μεταξύ άλλων η Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών- Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Στο ζήτημα της αδιαφάνεια συγκεκριμένα αναφέρθηκε η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ:
Η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει θέσει, την τελευταία ιδίως τετραετία, στις κεφαλαιώδεις προτεραιότητες της την
προστασία των καταναλωτών ενέργειας δεδομένου ότι η ενέργεια, ως κοινωνικό αγαθό και
καθολική υπηρεσία θα πρέπει να είναι προσιτή, προσβάσιμη, αδιάλειπτη σε όλους τους
καταναλωτές.
Κεντρικοί άξονες των δράσεων της ΕΚΠΟΙΖΩ είναι:
– η πληροφόρηση και εκπαίδευση των καταναλωτών στον τομέα της Ενέργειας, σχετικά με τις εξελίξεις στην αγορά, τον τρόπο λειτουργίας, τις προσφερόμενες υπηρεσίες, τις απαιτήσεις διαφάνειας που αυτές θα πρέπει να εκπληρώνουν, τα δικαιώματά τους. Διότι μόνο τότε θα είναι σε θέση να συμμετέχουν, κατά το δυνατόν ενεργά, στις εξελίξεις της αγοράς, να απολαμβάνουν τα οφέλη από τις σύγχρονες προκλήσεις (ενεργειακές κοινότητες, πράσινη ενέργεια, εξοικονόμηση ενέργειας κτλ) και να προστατεύουν τα συμφέροντά τους,
– η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών και η αντιμετώπιση των αθέμιτων,
καταχρηστικών ή άλλων παράνομων πρακτικών που θίγουν τα συμφέροντα των καταναλωτών,
τόσο με δράσεις και προσφυγές που αναπτύσσει, όσο και με τις προτάσεις της προς τις
εποπτικές αρχές.
Ήδη από την καθημερινή αυτή ενασχόλησή μας με τα θέματα ενέργειας διαπιστώνουμε ότι στο τομέα της ενέργειας:
υπάρχει μεγάλο έλλειμμα ενημέρωσης και εκπαίδευσης των καταναλωτών,
η αγορά εμφανίζει σοβαρές δυσλειτουργίες και στρεβλώσεις που πλήττουν τελικά όλους τους χρήστες της, τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις,
η προώθηση των υπηρεσιών γίνεται συχνά με εμπορικές πρακτικές που δημιουργούν ανακριβείς και παραπλανητικές εντυπώσεις και συγκαλύπτουν ή αποσιωπούν κρίσιμα για την απόφαση του καταναλωτή στοιχεία
οι συμβάσεις εμπεριέχουν αδιαφανείς και άνισους όρους