Μετά τη Black Friday, η Cyber Monday και η Giving Tuesday

 

Τι πρέπει να προσέξουμε στις αγορές μας

 

H Black Friday, η οποία τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί και στη χώρα μας, πέρασε δίνοντας σημαντική ανάσα στην αγορά. Ακολούθησε μια ημέρα μετά η -όχι και το γνωστή για τα ελληνικά δεδομένα- Small Business Saturday, που ωθεί τους καταναλωτές να επιλέγουν για τις αγορές τους μικρότερα τοπικά μαγαζιά.

Και από σήμερα η Cyber Monday.

 

Η Cyber Monday λαμβάνει χώρα την Δευτέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι μια πρωτοβουλία των λιανοπωλητών, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τα έσοδα από πωλήσεις στο διαδίκτυο.

 

Ο όρος επινοήθηκε από την Έλλεν Ντέιβις της Εθνικής Ομοσπονδία Λιανικής και τον Σκοτ Σίλβερμαν. Ο όρος πρωτοεμφανίστηκε στις 28 Νοεμβρίου 2005 σε δελτίο τύπου του Shop.org.

 

Η Cyber Monday έχει γίνει το διαδικτυακό ισοδύναμο της Black Friday και προσφέρει μια ευκαιρία σε μικρότερους διαδικτυακούς λιανοπωλητές να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες αλυσίδες

 

Μετά το πέρας της φρενίτιδας των αγορών ήρθε η ώρα να δώσουμε…(αν βέβαια έχει μείνει κάτι στις τσέπες μας -τέλος του μήνα γαρ…)

 

Η GivingTuesday, που συχνά διατυπώνεται με το hashtag #GivingTuesday είναι η Τρίτη μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Διαφημίζεται ως «παγκόσμιο κίνημα γενναιοδωρίας που απελευθερώνει τη δύναμη των ανθρώπων και των οργανώσεων να μεταμορφώσουν τις κοινότητές τους και τον κόσμο».

 

Το GivingTuesday ξεκίνησε ως μια απλή ιδέα το 2012: είναι μια μέρα που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κάνουν το καλό. Η πρωτοβουλία ήταν το πνευματικό τέκνο του Henry Timms στην 92nd Street Y στη Νέα Υόρκη. Συνιδρυτής ήταν το Ίδρυμα των Ηνωμένων Εθνών, με ισχυρή υποστήριξη από το BLK SHP (Black Sheep).

 

Ένα παρόμοιο concept παρουσιάστηκε επίσης το 2011 στη μη κερδοσκοπική Mary-Archie Theatre Company στο Σικάγο από τον τότε παραγωγό σκηνοθέτη Carlo Lorenzo Garcia, ο οποίος προέτρεψε τους αγοραστές μέσω της The Huffington Post να υιοθετήσουν μια διαφορετική προσέγγιση: να εξετάσουν το ενδεχόμενο να κάνουν δωρεές σε φιλανθρωπικούς σκοπούς αφού είχαν τελειώσει τις αγορές τους στην Cyber ​​Monday.

 

Το GivingTuesday έχει λάβει υποστήριξη από το Ίδρυμα Bill & Melinda Gates, το Craig Newmark Philanthropies, το Emerson Collective, το Fidelity Charitable, το Ίδρυμα Ford, την Ford Motor Company, την PayPal, και το Ίδρυμα William and Flora Hewlett.

 

Συστάσεις για την Cyber Monday


Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) απευθύνει συστάσεις σε καταναλωτές, για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των ηλεκτρονικών παραγγελιών τους. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές συνίσταται πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) να ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής τους αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number). Επίσης, προτείνεται να παρακολουθούν την πορεία παράδοσης της παραγγελίας τους από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών.

 

Σημειώνεται ότι οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας του καταναλωτή κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή του.

 

Ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να παραλάβει με επιφύλαξη ή να δηλώσει επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν το αντικείμενο που του παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο. Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη και με την καταχώρηση από τον διανομέα, του μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα σας έχει ήδη αποσταλεί. Επιπλέον ο καταναλωτής έχει δικαίωμα, υπό όρους, να αιτηθεί αποζημίωση, εντός 6 μηνών από την ημερομηνία αποστολής, για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών (απώλεια/ καταστροφή/εκπρόθεσμη επίδοση). Οι αποζημιώσεις των ανωτέρω περιπτώσεων καταβάλλονται στον αποστολέα ή, αν αυτός παραιτηθεί των δικαιωμάτων του, στον παραλήπτη του ταχυδρομικού αντικειμένου.

 

Συστάσεις προς τους ταχυδρομικούς παρόχους για τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών τους απευθύνουν ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας. Συγκεκριμένα, κάνουν λόγο για κάλυψη τυχόν διαπιστωμένων κενών και την έγκαιρη προετοιμασία, όπου απαιτείται σε υλικές και τεχνολογικές υποδομές, προκειμένου για την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη ικανοποίηση της αναμενόμενης αυξημένης ζήτησης σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.

 

Προτείνουν την ικανοποιητική στελέχωση των υπηρεσιών front desk (προσωπικό καταστημάτων και τηλεφωνικής εξυπηρέτησης), logistics (αποθήκευσης) και last mile (παράδοσης από τα κέντρα διανομής στον τελικό χρήστη), ώστε να μην παρατηρηθούν ξανά καθυστερήσεις και άλλα τυχόν φαινόμενα πλημμελούς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. Επίσης, εστιάζουν στη εξασφάλιση της δυνατότητας πληρωμής αγαθών επί αντικαταβολή με ηλεκτρονικά μέσα (POS) όχι μόνο στα ταχυδρομικά καταστήματα, αλλά και στους διανομείς που πραγματοποιούν κατ’ οίκον επιδόσεις, για την όσο καλύτερη γίνεται εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Τέλος συστήνουν την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση παραπόνων των καταναλωτών, καθώς και τη γρήγορη ανταπόκριση στις κλήσεις των δημόσιων Αρχών για συνεργασία σε θέματα τήρησης και εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ