Ενισχυμένος ο τζίρος για τα σούπερ μάρκετ κατά 1,9% στο δεκάμηνο
Άνοδο στις τιμές των καταναλωτικών προιόντων που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ κατέγραψε η έκθεση της εταιρείας μετρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, IRI, για τη χρονική περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου του 2021.
H μεσοσταθμική αύξηση των τιμών με βάση τα στοιχεία της IRI για την περίοδο αυτή ανέρχεται στα σούπερ μάρκετ σε ποσοστό 2,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2020.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στα προϊόντα ατομικής περιποίησης με 5,5%, ακολουθούν αυξήσεις 2,5% στα τρόφιμα και 0,9% στα είδη περιποίησης σπιτιού. Σε κάθε περίπτωση πάντως η συμμετοχή των τροφίμων στο σύνολο του τζίρου στα σούπερ μάρκετ είναι στα επίπεδα του 80,6% για το χρονικό διάστημα αναφοράς, επομένως είναι και η κατηγορία που εκ των πραγμάτων επηρεάζει περισσότερο τις πωλήσεις.
Οι αυξήσεις απορρέουν από τις πληθωριστικές τάσεις που καταγράφονται στην αγορά το τελευταίο διάστημα ως δυσαναλογία προσφοράς και ζήτησης αγαθών, οι οποίες τον Οκτώβριο σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ήταν στο 3,4%, με βάση τη Eurostat για τον Νοέμβριο στην Ελλάδα ανήλθαν στο 4,3% και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που αναμένονται τις επόμενες ημέρες και θα αφορούν επίσης τον Νοέμβριο θα αναφέρουν πιθανότατα ποσοστό πληθωρισμού κοντά στο 5%.
Αυξημένος ο τζίρος για τα σούπερ μάρκετ κατά 1,9% στο δεκάμηνο
Άνοδο τζίρου κατά 1,9% καταγράφουν τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά στα ελληνικά σούπερ μάρκετ κατά τους δέκα μήνες του 2021, όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι πωλήσεις τους ανήλθαν στα 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ, από 6,39 δισ. που ήταν το 2020 στην αντίστοιχη χρονική περίοδο. Εάν απομονώσουμε τον Οκτώβριο σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις ταχυκίνητων αγαθών σε όρους αξίας, κατέγραψε άνοδο 1%.
Από το σύνολο των πωλήσεων που αναφέραμε το 76,3% του τζίρου προέρχεται από προϊόντα σταθερού barcode, δηλαδή από τα συσκευασμένα καταναλωτικά αγαθά και το υπόλοιπο 23,7% προέρχεται από προϊόντα επί ζυγίω όπως είναι τα τυριά στον πάγκο ή το κρέας κοπής στο κρεοπωλείο ενός καταστήματος σούπερ μάρκετ.
Φέτος την αγορά οδηγούν τα τρόφιμα, τα οποία κινούνται ανοδικά σε πωλήσεις σε σύγκριση με την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου του 2020. Συγκεκριμένα το ποσοστό ανάπτυξης πωλήσεων της κατηγορίας των τροφίμων στα σούπερ μάρκετ κινήθηκε ανοδικά κατά 2,6%, ενώ τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης – η δεύτερη μεγάλη κατηγορία καταναλωτικών αγαθών – κατέγραψαν πτώση πωλήσεων κατά 2% και τα προϊόντα σπιτιού επίσης πτώση πωλήσεων κατά 2,5%.
Θα θυμίσουμε ότι πέρυσι στο αντίστοιχο δεκάμηνο τα τρόφιμα κινούνταν αυξητικά σε σύγκριση με το 2019 κατά 7,9%, τα προϊόντα ατομικής περιποίησης με 6,8%, ενώ πρωταθλητής μεταξύ των τριών μεγάλων κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών ήταν τα προϊόντα καθαριότητας σπιτιού με +13,3%, κάτι που είχε ως κύρια αιτία την αυξημένη διάθεση των καταναλωτών να αγοράσουν απολυμαντικά και καθαριστικά προϊόντα για το σπίτι τους.
Εξετάζοντας επιμέρους κατηγορίες και την πορεία των πωλήσεών τους στο διάστημα των φετινών μηνών, Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζουν τα αλλαντικά με -5,1%, ακολουθούν τα γαλακτοκομικά με -1,8% και το κρέας με -0,9%.