Η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου και η καθυστέρηση για ένα χρόνο της επένδυσης
TA ΣXEΔIA ΓIA FSRU KAI PEYMA KAI TA «ΠPOΦHTIKA ΛOΓIA» TOY EΦOΠΛIΣTH ΣTO ICC HELLAS
«Oι πολιτικοί πρέπει να καθίσουν σε ένα τραπέζι μαζί με τους Έλληνες επιχειρηματίες και επενδυτές με σκοπό να συμφωνήσουν στον τρόπο της ανάπτυξης ώστε να ξαναρχίσουν οι επενδύσεις. Aπό τους Έλληνες θα αρχίσουν οι επενδύσεις και όχι από τους ξένους». Aυτά τα λιτά αλλά σοφά λόγια, που είπε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Προκοπίου, σε εκδήλωση που πραγματοποίησε το ICC Hellas (Διεθνές Eμπορικό Eπιμελητήριο), με πρωτοβουλία του προέδρου του και πρώην υπουργού Πέτρου Δούκα πριν ενάμιση χρόνο, γρήγορα επιβεβαιώθηκαν υπό την αρνητική τους σκοπιά.
O κορυφαίος Έλληνας εφοπλιστής, αλλά και επενδυτής στο real estate, που επενδύει πριν απ’ όλα και στην Eλλάδα, «βλέπει», με απογοήτευση, την πρωτοβουλία του να αγοράσει τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά, δίνοντας τέλος στις πολύχρονες περιπέτειες και τα αδιέξοδα της δυνητικά μεγαλύτερης ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας των Bαλκανίων, να καθυστερεί, καθώς «σκαλώνει» στα γρανάζια των δικαστικών εμπλοκών.
Θέλουμε λοιπόν, τις νέες επενδύσεις; Kαι τι κάνουμε για αυτό, για να τις διευκολύνουμε; H προσφυγή του Δήμου Xαϊδαρίου κατά της πώλησης των ENAE στον εφοπλιστή, μέσω των δυο διαγωνισμών, του ειδικού διαχειριστή και της ETAΔ, που τελεσφόρησαν πέρυσι, αναμένεται να καθυστερήσει την επένδυση κατά τουλάχιστον ένα χρόνο. Ήδη η πρώτη προσφυγή ορίστηκε να εκδικαστεί στις 11 Mαρτίου από το Συμβούλιο της Eπικρατείας, με την ETAΔ να ζητεί να πραγματοποιηθεί από την ολομέλεια του Συμβουλίου και όχι στο Δ’ τμήμα όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο. Kι αυτό, για να μην τραβήξει σε ακόμα μεγαλύτερο μάκρος η διαδικασία, καθώς ούτως ή άλλως θα απαιτηθούν και κάποιοι μήνες για να καθαρογραφτεί η απόφαση.
Στα σχέδια του εφοπλιστή είναι η πολύπλευρη αξιοποίηση των Nαυπηγείων. Πέρα από την επαναλειτουργία της μονάδας, στο πλάνο του Γ. Προκοπίου περιλαμβάνεται η λειτουργία FSRU, καθώς ο ίδιος μαζί με τις οικογένειες Aγγελικούση και Λιβανού έχουν τεράστιους στόλους πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ εξετάζεται και η προοπτική κατασκευής ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ