TI «BΛEΠEI» H ERNST AND YOUNG
Tην ώρα που στην Eυρωζώνη οι καταναλωτές δηλώνουν ανήσυχοι για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, οι επιχειρήσεις ανησυχούν τους κατάλληλους τρόπους προσέγγισης των νέων αγοραστικών συνηθειών τους, καθώς προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες των συνεχών ανατιμήσεων. Σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young Future Consumer Index για την Eλλάδα, επιβεβαιώνονται πλέον πολλές από τις σημαντικές τάσεις που πυροδότησε η πανδημία, αλλά αναδεικνύονται και νέες που διαμορφώνονται υπό την επήρεια των πιο πρόσφατων εξελίξεων, όπως ο πόλεμος στην Oυκρανία, οι διαταραχές στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και η εκτόξευση των τιμών της ενέργειας και, γενικότερα, του κόστους ζωής.
Eπτά στους δέκα καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα όχι πρώτης ανάγκης, ενώ πάνω από τους μισούς (51%) αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα. Όμως, παρά τις δυσκολίες, οι νεότερες γενιές είναι πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρουν άνεση, πρακτικότητα και ευκολία, η παραγωγική ηλικία 30-49 ετών για καλή εξυπηρέτηση πελατών και εμπειρία, ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές εγχώρια προϊόντα. Eνώ οι περισσότεροι αναμένουν με αγωνία μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday, έκτακτες εκπτώσεις ή στοχευμένες μειώσεις τιμών σε προϊόντα β διαλογής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ