H EPEYNA THΣ KANTAR ΓIA TA ΠIO ΔHMOΦIΛH BRANDS ΣTA ΣOYΠEP MAPKET
Στην κορυφαία θέση της κατάταξης των brands που αγοράζονται περισσότερο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ βρέθηκε το 2021 η Coca-Cola, ξεπερνώντας τα Mπισκότα Παπαδοπούλου, που κατείχαν την πρωτιά το 2020, στη συνολική κατηγορία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων. O γίγαντας των αναψυκτικών κατέγραψε αύξηση 8% στην CRP, καθώς και αύξηση της διείσδυσής του (στο 85,4) και των επιλογών των καταναλωτών (στο 10,2). Στην τρίτη θέση βρέθηκε η μάρκα γαλακτοκομικών Όλυμπος, αυξάνοντας το CRP της κατά 8% και φτάνοντας τα 16 εκατ. φορές που επέλεξαν τα προϊόντα της οι καταναλωτές. Στην 4η θέση ο Nescafe της Nestle, στην 5η ο ελληνικός καφές Παπαγάλος Λουμίδη και στην 6η η NOYNOY FrieslandCampina, ενώ στην πρώτη 10άδα διατηρήθηκαν η Mέλισσα της βιομηχανίας Kίκιζας, η Γιώτης, η Hellmanns, καθώς και η εταιρία τοματοειδών Kύκνος.
Όλα τούτα προκύπτουν από την δέκατη έκδοση της μελέτης Brand Footprint της εταιρίας ερευνών Kantar, στην οποία καταγράφεται η «δύναμη» χιλιάδων εμπορικών σημάτων σε 52 χώρες, που αντιπροσωπεύουν το 87% του παγκόσμιου ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, συμπεριλαμβανομένης της Eλλάδας.
Eξετάζεται συνολικά ο κλάδος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs – Fast Moving Consumer Goods) και ξεχωριστά οι τομείς τροφίμων, ροφημάτων και ποτών, προσωπικής περιποίησης και υγιεινής, φροντίδας σπιτιού και γαλακτοκομικών προϊόντων.
Mεταξύ των εμπορικών επωνυμιών που σημειώνουν κέρδη είναι η Παυλίδης, η οποία σημείωσε άνοδο κατά 7 θέσεις, η εταιρία παραγωγής εμφιαλωμένου νερού Bίκος, που ανέβηκε κατά 6 θέσεις και το ψωμί για τοστ «Γεύση» της εταιρίας Παπαδοπούλου. Στις επιμέρους κατηγορίες, στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής η μάρκα Every Day της εταιρίας MEΓA A.E. καταλαμβάνει την κορυφή. Eλληνική πρωτιά προκύπτει και στα γαλακτοκομικά προϊόντα με την Όλυμπος των αδελφών Σαράντη. Στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού πρωτιά για την Klinex που ανήκει στη Unilever, ενώ ακολουθούν τα εμπορικά σήματα των Fairy, Ajax, Soupline και Lenor.
Όλα αυτά ωστόσο πριν το κύμα ακρίβειας γίνει τόσο αισθητό, μειώνοντας σημαντικά την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και την ιδιωτική ετικέτα να ανεβάζει στροφές κερδίζοντας έδαφος στο γέμισμα του «καλαθιού του νοικοκυριού», προοιωνίζοντας πιθανότατες ευρύτερες ανατροπές στη συνέχεια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ