Πλέον στην πλατφόρμα e-katanalotis βρίσκονται αναρτημένα τα «καλάθια» που δημιούργησαν 14 μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, δηλαδή των ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt, e-fresh. gr και της e-food.gr που μπήκε αυτή την εβδομάδα.
Από τα στοιχεία του e-katanalotis προκύπτει ότι οι αλυσίδες που είχαν την προηγουμένη εβδομάδα περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατάφεραν να διατηρήσουν ή και να μειώσουν τις τιμές στα προϊόντα τους ενώ μικρότερη ελαστικότητα είχαν αυτές που επέλεξαν επώνυμα προϊόντα. Πάντως, στην πλειονότητα των αλυσίδων η αναλογία ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων είναι 4/10, ενώ σε τρεις αλυσίδες πλειοψήφησαν τα επώνυμα προϊόντα.
Παράλληλα, σε διορθωτικές κινήσεις περνά το υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με το καλάθι του νοικοκυριού με τροπολογία που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή, η οποία και θα έχει άμεση εφαρμογή μόλις δημοσιευθεί στο ΦΕΚ και εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση χωρίς διάστημα προσαρμογής για τις επιχειρήσεις. Στην τροπολογία προβλέπεται ότι κάθε αλυσίδα θα πρέπει να εξασφαλίζει την επάρκεια καθώς και την εμφανή σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στο προσφερόμενο καλάθι κάθε εβδομάδα.
Τα σουπερμάρκετ θα πρέπει να τοποθετούν ευκρινές έγχρωμο ειδικό σήμα στον χώρο πώλησης (ράφι ή ψυγεία) των προϊόντων που συμμετέχουν στο καλάθι, καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα.
Παράλληλα θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στο καλάθι βρίσκονται στα καταστήματά τους σε επάρκεια και διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό. Μάλιστα όπως τόνισε ο υπουργός αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει στην περίπτωση εξαντλήσεως του προϊόντος να υπάρχει αντικατάστασή του με παρόμοιο στην ίδια τιμή.