«Φωτιά» στις τσέπες των καταναλωτών οι συνεχείς ανατιμήσεις στα τρόφιμα.
Παρά τα σημάδια αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού, οι νέες αυξήσεις είναι προ των πυλών. Όπως λένε παράγοντες της αγοράς, περιμένουμε το τρίτο κύμα ανατιμήσεων σε διάστημα 3 μηνών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, έως τα Χριστούγεννα θα πωλούνται ακριβότερα:
• ο χυμός τομάτας έως 37%,
• καθαριστικά σπιτιού κατά 28%,
• ελαιόλαδο και αβγά έως 20%,
• δημητριακά, γαλακτοκομικά, μουστάρδες, μαγιονέζες έως 16%,
• απορρυπαντικό πιάτων έως 15%,
• κατεψυγμένες πατάτες και σταφίδες έως 12%,
• χαλβάς έως 11%,
• τυροκομικά και αλάτι έως 10%,
• κριτσίνια και κουλούρια έως 5%,
• σοκολάτες 5% έως 9%,
• κονσέρβες μανιτάρια έως 8%,
• γάλα εβαπορέ ιδιωτικής ετικέτας, χαρτοπετσέτες και αναψυκτικά έως 7%,
• αλλαντικά έως 6%,
• μπισκότα έως 5%,
• πυρηνέλαιο 2,5%.
Η ακρίβεια έχει αναγκάσει δύο στους τρεις καταναλωτές να περιορίσουν τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα
Μειώνουν την κατανάλωση τα νοικοκυριά
Η ακρίβεια έχει αναγκάσει δύο στους τρεις καταναλωτές να περιορίσουν τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα, ακόμη και εάν πρόκειται για βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα.
Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς IRI, από τις αρχές του χρόνου μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου μειώθηκαν, μεταξύ άλλων, οι πωλήσεις σε τεμάχια στα γαλακτοκομικά κατά 4,6%, τα κατεψυγμένα προϊόντα 4,9%, ενώ ο όγκος πωλήσεων σε καθαριστικά και απορρυπαντικά υποχώρησε κατά 6,3%.