Παλεύουν να βρουν φθηνά προϊόντα οι καταναλωτές
Αυξήσεις σοκ στις τιμές ειδών διατροφής που αγοράζει κάθε μέσο νοικοκυριό καταγράφονται μέσα σε μόλις ένα χρόνο.
Παριζάκι (επώνυμο): Από 3.05€ στα 3.50€
Πίτες (επώνυμες): Από 1.49 στα 2.11€
Μπιφτέκια κατ. (επώνυμα): Από 3.79€ στα 4.49€
Το πράγμα γίνεται ακόμα χειρότερο αν σκεφτεί κανείς πως τα προϊόντα αυτά είχαν πέσει απότομα πέρυσι λόγω συμμέτοχής των σουπερμάρκετ στην Black Friday έτσι την εβδομάδα των εκπτώσεων οι τιμές ήταν:
Παριζάκι: 2.44€ (2021 Black Friday), 3.50€ (2022)
Πίτες (επώνυμες): 1.19€ (2021 Black Friday), 2.11€ (2022)
Μπιφτέκια κατ. (επώνυμα): 2.84€ (2021 Black Friday), 4.49€ (2022)
Κρέμα βανίλια: 0.59€ (2021 Black Friday), 0.77€ (2022)
Φαρίνα (500γρ): 0.39€ (2021 Black Friday), 0.62€ (2022)
Ζαχαρούχο γάλα: 0.89€ (2021 Black Friday), 1.19€ (2022)
Στις νέες τιμές του καλαθιού, 75 προϊόντα παρουσιάζουν αύξηση, παραταύτα την ίδια ώρα φουντώνουν οι σκέψεις για εορταστικό καλάθι Χριστουγέννων.
Ο καταναλωτής δεν μπορεί να ελπίζει σε μεγάλες ανατροπές φέτος, ήδη άλλωστε στα προϊόντα που έχουν μπει σε προσφορές η σύγκριση με πέρυσι δείχνει πως οι αυξήσεις ρεκόρ δεν μπορούν να εξαφανιστούν όσο και να είναι η έκπτωση.
Το προϊόν στο τέλος πάντα θα είναι σημαντικά ακριβότερο σε σχέση με πέρσι.
Υγρό απορρυπαντικό 77 μεζούρες
2021: Από 16.28€ στα 9.98€
2022: Από 17.97€ στα 12.97€
Αύξηση 2.99€ με την προσφορά
Σαμπουάν 750mΙ:
2021: Από 6.27€ στα 3.14€
2022: Από 7.45€ στα 3.72€
Αύξηση 0.68€ με την προσφορά.
Βαφή μαλλιών:
2021: Από 7.10€ στα 3.55€
2022: Από 8.32€ στα 4.16€
Αύξηση 0.60€ με την προσφορά
Αφρόλουτρο:
2021: Από 5.13€ στα 2.57€
2022: Από 5.74€ στα 3.44€
Αύξηση 0.87€ με την προσφορά
Οι καταναλωτές πλέον παλεύουν να βρουν φτηνότερα προϊόντα αλλά αυτά παραμένουν αρκετά ακριβά για το πορτοφόλι τους.
Ελλάδα: Μισθός: 755€, Κόστος καλαθιού: 54,3€
Γερμανία: Μισθός: 1.621€, Κόστος καλαθιού: 59,59€
Ισπανία: Μισθός : 1.126€, Κόστος καλαθιού: 50.87€
Ένα λίτρο γάλα:
Ελλάδα: 1.33€
Γερμανία: 0.98€
Ισπανία: 0.83€
Γαλλία: 1.03€
Έτσι, ο Έλληνας καταναλωτής βλέπει ξεκάθαρα πως ποτέ το δικό του καλάθι δεν μπορεί πρακτικά να γεμίσει τόσο όσο αυτό των Ευρωπαίων αφού ποτέ με τον δικό του μισθό ακόμα και αν πέσουν οι τιμές, ακόμα και αν έχει προσφορές, το πορτοφόλι του δε θα μπορέσει να έχει την αγοραστική δύναμη του κοινού.