Συμφωνία για ανώτατο όριο στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου στα 180 ευρώ/Kwh

Το Συμβούλιο Ενέργειας της ΕΕ, κατέληξε τη Δευτέρα μετά από πολύωρες διαβουλεύσεις, σε συμφωνία για το ανώτατο όριο στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου, όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της Τσεχικής Προεδρίας της ΕΕ.

 

Από την πλευρά του ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, που συμμετείχε στο Συμβούλιο αμέσως μετά την συνεδρίαση δήλωσε ότι: «σήμερα η Ευρώπη πήρε μια ιστορική απόφαση για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Μια απόφαση υπέρ των πολιτών της».

 

Όσον αφορά τη συμφωνία αυτή προβλέπει ένα ανώτατο όριο τιμής το οποίο ορίστηκε στα 180 ευρώ/MWh και θα ισχύει από 15 Φεβρουαρίου για τον δείκτη τιμών TTF και από 31 Μαρτίου 2023 για όλους τους υπόλοιπους δείκτες, μετά από αξιολόγηση του ESMA και του ACER. Ο Μηχανισμός θα ενεργοποιείται όταν η τιμή του φυσικού αερίου θα υπερβαίνει τα 180 ευρώ για τρείς συνεχόμενες μέρες. Η διάρκεια ισχύος του Μηχανισμού καθορίζεται στον ένα χρόνο.

 

Υπέρ της συμφωνίας ψήφισαν και οι δύο επιφυλακτικές έως τώρα χώρες, η Γερμανία και η Δανία. Η Ολλανδία και η Αυστρία ψήφισαν αποχή, ενώ η Ουγγαρία καταψήφισε τη συμφωνία. Το Κρεμλίνο χαρακτηρίζει «απαράδεκτο» το πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου που ενέκρινε η ΕΕ

 

Την ικανοποίησή της σχετικά με την επίτευξη συμφωνίας για τον Μηχανισμό Διόρθωσης της Αγοράς φυσικού αερίου εξέφρασε η Υπουργός Ενέργειας του Βελγίου Τίνε Φαν Ντερ Στρέτεν.

 

Όπως αναφέρει το βελγικό πρακτορείο ειδήσεων (Belga), η Φαν ντερ Στρέτεν τόνισε πως “από την αρχή, επιδιώξαμε τον ίδιο στόχο: να ελέγξουμε τις τιμές διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφάλεια του εφοδιασμού. Σήμερα, πετύχαμε αυτόν τον στόχο” και συμπλήρωσε ότι “ο Μηχανισμός Διόρθωσης της Αγοράς θα προστατεύσει τα νοικοκυριά και τις βιομηχανίες μας από τις υπερβολικές τιμές, αλλά πρέπει να είναι σαφές ότι παραμένει το απόλυτο μέτρο ασφαλείας και δεν μπορεί να είναι η μόνη απάντηση στις υψηλές τιμές της ενέργειας. Ο ρόλος του Μηχανισμού είναι να παρεμβαίνει όταν οι τιμές του φυσικού αερίου φτάνουν σε παράλογα επίπεδα τιμών. Επομένως, ελπίζω ότι αυτός ο μηχανισμός δεν θα ενεργοποιηθεί ποτέ. Ο Μηχανισμός λειτουργεί με αυτήν την έννοια σαν αερόσακος σε ένα αυτοκίνητο, ο οποίος υπάρχει μόνο για να μας προστατεύει σε περίπτωση ατυχήματος”.

 

Καταλήγοντας, η Βελγίδα Υπουργός σημείωσε πως “συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να επιταχύνουμε την ενεργειακή μετάβαση με ταχύτερες διαδικασίες αδειοδότησης. Με τα απαραίτητα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, θα είμαστε έτοιμοι για τον επόμενο χειμώνα και να ξεπεράσουμε μαζί την ενεργειακή κρίση”.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ