Γεωργιάδης: Είμαστε σε σταθερή συνεργασία με την ΤτΕ και παρακολουθούμε τα αποτελέσματα του “Καλαθιού του Νοικοκυριού”

“Ψήφο εμπιστοσύνης σε μια σημαντική πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποτελούν οι δηλώσεις του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα για την εφαρμογή και τα αποτελέσματα του “Καλαθιού του Νοικοκυριού” τις πρώτες 8 εβδομάδας εφαρμογής του” όπως είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, με αφορμή την αναφορά του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα, στο “Καλάθι του Νοικοκυριού” κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100.3.

 

Ο υπουργός σημείωσε ότι οι δηλώσεις του Κ. Στουρνάρα είναι ευπρόσδεκτες και πρόσθεσε: “Η πρωτοβουλία μας αυτή πράγματι έχει οδηγήσει σε μεσοσταθμική μείωση άνω του 14% στο σύνολο της αξίας του καλαθιού από την πρώτη εβδομάδα, κάτι που γίνεται περισσότερο εντυπωσιακό εάν συνυπολογίσουμε τον μεσολαβήσαντα ενδιάμεσο πληθωρισμό που σε πανευρωπαϊκό επίπεδο προσεγγίζει το 10% σε ετήσια βάση.

 

Συνεχίζουμε την προσπάθεια χωρίς να θριαμβολογούμε. Είμαστε σε σταθερή συνεργασία και με την Τράπεζα της Ελλάδος και παρακολουθούμε την εξέλιξη αυτού του εργαλείου, του οποίου τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα είναι περισσότερο εντυπωσιακά από τα αρχικώς αναμενόμενα”.

 

Συγκεκριμένα ο κ. Στουρνάρας δήλωσε: “Είμαι σε επαφή με τον αρμόδιο υπουργό, τον κύριο Γεωργιάδη. Αυτό είναι ένα πείραμα το οποίο μέχρι στιγμής δείχνει να αποδίδει. Και δεν έκανε κάτι μαγικό.  Νομίζω ότι έβαλε μέσα σε ένα καλάθι τα βασικά είδη ενός νοικοκυριού και παρακολουθεί τις τιμές. Φαίνεται ότι τους τελευταίους 2 μήνες παρά το ότι είμαστε σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον, οι τιμές αυτού του καλαθιού έχουν πέσει 14% με 15%.

 

Το παρακολουθώ, είμαστε σε επαφή με τον αρμόδιο Υπουργό, τον κύριο Γεωργιάδη, και μάλιστα πριν πάω κάθε φορά στην Φρανκφούρτη που έχουμε το Συμβούλιο Νομισματικής Πολιτικής τον ερωτώ πως πάει το καλάθι αυτό και με ενημερώνει.

 

Τώρα, είναι τύχη, είναι ικανότητα;  Πάντως φαίνεται ότι αποδίδει.  Και σήμερα ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα είναι χαμηλότερος από τον πληθωρισμό τροφίμων στην υπόλοιπη Ευρώπη. Φαντάζομαι οφείλεται ως ένα βαθμό και στο “Καλάθι του Νοικοκυριού”.

 

Το καλάθι του νοικοκυριού δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί και από άλλους κλάδους.

 

Νωρίτερα, σήμερα το πρωί, ο υπουργός, συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, επισκέφθηκαν δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ “Κρητικός” και “ΑΒ Βασιλόπουλος”, καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν μείωση στις τιμές των προϊόντων του “Καλαθιού του Νοικοκυριού”.

 

Ο υπουργός δήλωσε ότι “όλες οι αλυσίδες έχουν χαμηλές τιμές στο καλάθι” και πρόσθεσε τα αναλυτικά στοιχεία μετά από 8 εβδομάδες εφαρμογής του καλαθιού. Όπως είπε: “προκύπτει μείωση από την αρχή στο μέσο καλάθι από 125 ευρώ μεσοσταθμικά την πρώτη εβδομάδα σε 107,05 την 8η εβδομάδα, δηλαδή μείον 14%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 75,5 ευρώ κέρδος το μήνα και 907 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Χωρίς τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εκεί ο τζίρος είναι μικρότερος και οι τιμές είναι πιο ακριβές, το μέσο καλάθι από 116 ευρώ την πρώτη εβδομάδα έπεσε στα 97 ευρώ, δηλαδή μείωση 17%. Αυτό σημαίνει  ότι έχουμε 84 ευρώ κέρδος το μήνα και 1004 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Αυτό για όσους λένε ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού δεν δουλεύει”.

 

Επίσης ο ίδιος πρόσθεσε: “…πολλά προϊόντα όπως ζάχαρη, μακαρόνια, αλεύρι έχουν διατηρήσει την ίδια τιμή εδώ και 8 εβδομάδες. Είδαμε γαλοπούλα με 4,90, δηλαδή τιμή που ίσχυε πέρυσι τέτοια εποχή σαν να μην έχει μεσολαβήσει ένας χρόνος πολέμου και πληθωρισμού. ‘Αρα, υπάρχουν επιλογές για τον καταναλωτή”.

 

Στην συνέχεια ο υπουργός αναφέρθηκε στην τιμή της φέτας διότι όπως εξήγησε: “Στη Βουλή μου λένε οι βουλευτές ότι η φέτα κάνει 14 ευρώ, στα κανάλια πολλές φορές ακούω για 13 και 14 ευρώ και φυσικά υπάρχει φέτα και με 12 και 13 και 14 ευρώ. Αλλά υπάρχει και η φέτα στο καλάθι με 8,95 ευρώ. ‘Αρα, η επιλογή να πάρετε φέτα σε καλή τιμή και πιο κάτω από ότι έκανε πέρυσι υπάρχει χάρη στο Καλάθι του Νοικοκυριού”.

 

Ο ίδιος υπογράμμισε πως όσο οι καταναλωτές προτιμούν προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού, τόσο επιτυγχάνονται καλύτερες τιμές.

 

Σχετικά με την αύξηση της τιμής στην φέτα ο υπουργός εξήγησε ότι: “Η φέτα ανεβαίνει για έναν πολύ απλό λόγο, λόγω της αυξήσεως του κόστους παραγωγής όχι μόνο στην Ελλάδα σε όλη την Ευρώπη.

 

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχει μειωθεί πάρα πολύ η παραγωγή γάλακτος. Όταν μειώνεται η παραγωγή γάλακτος αυξάνεται η τιμή γάλακτος. Το γάλα είναι η βασική πρώτη ύλη της φέτας έτσι αυξάνεται και η τιμή της φέτας.

 

Η φέτα έχει φέτος την υψηλότερη τιμή που είχε ποτέ. Αυτό έχει και καλές επιπτώσεις, δεν είναι μόνο κακό για την Ελλάδα. Η φέτα είναι βασικό εξαγώγιμο προϊόν, το πουλάμε σε ακριβότερη τιμή, οι γαλακτοπαραγωγοί φέτος παίρνουν τις καλύτερες τιμές γάλακτος που έχουν δει εδώ και 40 χρόνια, άρα έχει και τη θετική πλευρά.  Αλλά έχει και την αρνητική ότι αυξάνεται πολύ στο ράφι. Για αυτή την αρνητική πλευρά δίνουμε το “Καλάθι του Νοικοκυριού”.

 

Σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο να ενταχθούν πιο πολλά επώνυμα προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού ο κ. Γεωργιάδης ξεκαθάρισε ότι: “η σχέση επωνύμων και ιδιωτικής ετικέτας είναι πια συντριπτικά υπέρ των επωνύμων, η αναλογία είναι 80/20.  Το 80% είναι επώνυμα προϊόντα πια. Μόνο το 20% είναι ιδιωτική ετικέτα. ‘Αρα, αυτό έχει απαντηθεί από τη ζωή. Τώρα το αν θα πρέπει να μπουν περισσότερα προϊόντα στο καλάθι θα το δούμε”.

 

Για το market pass ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε ότι είναι το “δίδυμο μέτρο” με το καλάθι. Όπως είπε: “Ο στόχος της κυβέρνησης ποιος είναι;  Από τη μια με το market pass θα δώσουμε 10% στην κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ και στα άλλα καταστήματα. Και από την άλλη με το καλάθι μειώνονται οι τιμές στα βασικά προϊόντα άρα με τα δύο αυτά μέτρα συνδυαστικά θα περάσουμε αυτό το δύσκολο χειμώνα ’22-’23”.

 

Για το ενδεχόμενο να ενταχθούν και άλλες αγορές στο καλάθι του νοικοκυριού ο κ. Γεωργιάδης επανέλαβε ότι βρίσκεται σε επικοινωνιακά με όλους τους κλάδους. “Όσο περνάνε οι εβδομάδες όλο και περισσότεροι κλάδοι, που στην αρχή ήταν επιφυλακτικοί με το καλάθι, έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν ότι όποιος μπαίνει στο καλάθι τελικά κερδίζει γιατί οι καταναλωτές το ακολουθούν. Είμαι αισιόδοξος ότι θα έχουμε ανακοινώσεις”.

 

Ειδικά για τα κρεοπωλεία σημείωσε ότι: “Μεταξύ τους, δεν μπορούσαν όλοι να το υποστηρίξουν.  Αλλά θα επανέλθουμε, δεν έχει τελειώσει η συζήτηση”.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ