Τα πρωτεία στην ακρίβεια κατέχει η χώρα μας και επισήμως, με τιμές προϊόντων ευρείας κατανάλωσης που, παρά την εντεινόμενη κρίση, ξεπερνούν εκείνες της Γερμανίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Βουλγαρίας.
Όπως προκύπτει από έρευνα του υπουργείου Ανάπτυξης, τα προϊόντα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ πωλούνται κατά κανόνα ακριβότερα από ότι σε άλλες χώρες της ΕΕ. Οι αποκλίσεις αυτές ωστόσο δεν δικαιολογούνται ούτε από τον υψηλότερο ΦΠΑ, ούτε από το κόστος μεταφοράς ή πρώτων υλών. Για το λόγο αυτό μάλιστα, εξετάζεται το ενδεχόμενο ύπαρξης εναρμονισμένων πρακτικών μεταξύ επιχειρήσεων που προμηθεύουν τα σούπερ μάρκετ.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, η έρευνα τιμών σε επτά χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία και στην Ελλάδα) διαπιστώνει ότι σε 70 συνολικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, εκ των οποίων τα 50 είναι επώνυμα, οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που όπως λένε στελέχη του υπουργείου δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.
Έτσι, στο πλαίσιο διερεύνησης των στρεβλώσεων στην αγορά που οδηγούν σε αυξημένες τιμές προϊόντων, μεικτά κλιμάκια του υπουργείου και της Επιτροπής Ανταγωνισμού διενήργησαν εφόδους στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Καταναλωτικών Αγαθών καθώς και σε επιχειρήσεις – μέλη του και διαπιστώθηκαν αποχρώσες ενδείξεις τόσο εναρμονισμένων πρακτικών όσο και κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης από επιχειρήσεις.
Τα στοιχεία που αφορούν 5 κλάδους διαβιβάστηκαν για περαιτέρω διερεύνηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στο στόχαστρο των ελέγχων είναι επιχειρήσεις που εμπορεύονται δημητριακά, απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής.