Ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός των έργων, που θα δημοπρατηθούν εντός του 2011 στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, στην περιοχή δηλαδή όπου δραστηριοποιείται η Εγνατία Οδός ΑΕ, χωρίς να συνυπολογίζονται πρόσθετα project, ύψους αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε Βόρειο και Νότιο Αιγαίο.
Το πρώτο “πακέτο” έργων στη Βόρεια Ελλάδα, ύψους 509 εκατ. ευρώ, αναμένεται να δημοπρατηθεί σταδιακά μέχρι το καλοκαίρι. Στο δεύτερο μισό του 2011 θα ακολουθήσει το δεύτερο, ύψους 580 εκατ., όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, στη διάρκεια σύσκεψης στις εγκαταστάσεις της “Εγνατίας Οδού”.
Στη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ακόμη ότι η Εγνατία Οδός δεν χρωστάει “ούτε ένα ευρώ” σε εργολάβους και κατασκευαστές. «Το 1,1 δισ. που είχε σαν “άνοιγμα” η Εγνατία, ήταν δάνεια που είχε ζητήσει η κυβέρνηση της ΝΔ από την Εγνατία επειδή είναι ΑΕ για να τα κρύβει από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να κρύβει, δηλαδή, το δημόσιο χρέος και το έλλειμμα. Μ’ αυτά τα δάνεια κάλυπτε την εθνική συμμετοχή για την κατασκευή της Εγνατίας. Τα δάνεια αυτά σταδιακά η εταιρεία τα αποπληρώνει», υποστήριξε.
Ο υφυπουργός επιβεβαίωσε, εξάλλου, ότι τις επόμενες ημέρες θα γίνει ο διαγωνισμός για την ανάθεση της κατασκευής πέντε προσωρινών σταθμών διοδίων (σε Τύρια, Μαλακάσι, Κλειδί Ημαθίας, Νυμφόπετρα και Ιασμο Ροδόπης), πριν αυτά αντικατασταθούν από τα ηλεκτρονικά (στα οποία κάθε οδηγός θα πληρώνει αναλόγως των χιλιομέτρων που διανύει).
Ευοίωνος Μάρτιος για τις σχέσεις με παραχωρησιούχους – τράπεζες
ε σχέση, εξάλλου, με τις φήμες ότι οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τα οδικά έργα και οι παραχωρησιούχοι απειλούν να σταματήσουν τις εργασίες λόγω τεχνικών και οικονομικών προβλημάτων, ο κ. Μαγκριώτης εξέφρασε την πεποίθηση ότι μέχρι το τέλος του Μαρτίου, θα έχουν ολοκληρωθεί εκτός απροόπτου οι σχετικές διαπραγματεύσεις, με θετικό αποτέλεσμα.
“Πιστεύουμε ότι τόσο οι παραχωρησιούχοι, όσο και οι τράπεζες που συμμετέχουν στην χρηματοδότηση των έργων, θα τηρήσουν τις συμβάσεις τις οποίες υπέγραψαν. Η πολιτεία θα τηρήσει τις δικές της συμβατικές υποχρεώσεις. Έχουμε ξεκινήσει μια συζήτηση με τους παραχωρησιούχους και τις πιστώτριες τράπεζες για να βρεθούν οι λύσεις στα τεχνικά και οικονομικά προβλήματα. Πιστεύουμε πως αν όλες οι πλευρές ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους μέχρι το τέλος του Μάρτη θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις και θα φέρουμε τις συμβάσεις στη Βουλή, όπως ο νόμος ορίζει”, υπογράμμισε.
Μέσα στις προτάσεις της πολιτείας, πρόσθεσε, περιλαμβάνεται η μετατροπή των διοδίων σε ηλεκτρονικά για να είναι δίκαιη και η μείωσή τους για τα επόμενα 30 χρόνια, που θα ισχύουν οι συμβάσεις παραχώρησης, όπως υπογράφηκαν το 2007.
Ο κ. Μαγκριώτης υπενθύμισε ακόμη ότι μέχρι το καλοκαίρι, θα έχει τεθεί σε λειτουργία το σύνολο του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας.
Ο “χάρτης” των έργων
Αναλυτικότερα, το πρώτο “πακέτο” έργων, ύψους 509 εκατ. ευρώ, αρμοδιότητας της Εγνατίας Οδού, που θα δημοπρατηθεί από τον Φεβρουάριο μέχρι το καλοκαίρι, περιλαμβάνει τα ακόλουθα project:
– Κάθετος άξονας Φλώρινα – Νίκη, προϋπολογισμού 84,7 εκατ. ευρώ
– Τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή, προϋπολογισμού 135 εκατ.
– Αναβάθμιση τμήματος Μουδανιά – Ποτίδαια μαζί με τους τέσσερις κόμβους που εξυπηρετούν την ευρύτερη περιοχή της Χαλκιδικής, προϋπολογισμού 43,5 εκατ. ευρώ.
– Ανισόπεδος Κόμβος Αξίου στον ΠΑΘΕ μέχρι τους Ευζώνους, προϋπολογισμού 246 εκατ. ευρώ.
Η επόμενη ομάδα έργων, ύψους 580 εκατ. ευρώ, που θα δημοπρατηθούν μέσα στο καλοκαίρι περιλαμβάνει τα εξής:
-Περιφερειακός Αλεξανδρούπολης, προϋπολογισμού 55,3 εκατ. ευρώ.
– Αναβάθμιση της εσωτερικής δυτικής περιφερειακής από τον Κ16 μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Λαγκαδά, προϋπολογισμού περίπου200 εκατ. ευρώ συν 30 εκατ. ευρώ οι απαλλοτριώσεις,
– Τμήμα από το Γηροκομείο Αγ. Παντελεήμων, Ευκαρπία – Πεύκα, τμήμα δηλαδή της εξωτερικής περιφερειακής, προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ συν 30 εκατ. ευρώ οι απαλλοτριώσεις.
– Αναβάθμιση της εσωτερικής ανατολικής περιφερειακής, από τα Νοσοκομεία μέχρι τον Κόμβο του Αεροδρομίου. Υπάρχουν τρεις εναλλακτικές λύσεις για την αναβάθμιση αυτή, συνολικού κόστους περίπου 250 εκατ. ευρώ.
Στις άλλες γεωγραφικές περιφέρειες της χώρας, εκτός Βόρειας Ελλάδας, δημοπρατούνται άμεσα τα ακόλουθα έργα αρμοδιότητας της Εγνατίας:
– Εντός του Ιανουαρίου, η επέκταση του Λιμανιού Μυτιλήνης, προϋπολογισμού 7,8 εκατ. ευρώ.
– Επίσης, το αποχετευτικό Δίκτυο του Δήμου Ευεργέτουλα, προϋπολογισμού 16,5 εκατ. ευρώ.
Εντός του Φεβρουαρίου δημοπρατούνται το έργο στο λιμάνι στον Εύδηλο της Ικαρίας, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ. Το Λιμάνι Σιγρίου θα δημοπρατηθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2011 με 17 εκατ. ευρώ και εκείνο των Οινουσσών με προϋπολογισμό 1,2 εκατ. ευρώ. Στο πρώτο εξάμηνο του 2011 θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 72 εκατ. ευρώ στο Νότιο Αιγαίο.