Παρά την ψήφιση του σχετικού νόμου περί πλήρους απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων, η διαπίστωση ότι πολλά από αυτά παραμένουν ακόμη ερμητικά κλειστά ώθησε την Task Force να αρχίσει παλι τις πιέσεις προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Έτσι, αν και ψηφίσθηκε ο νόμος 3919/2011 για την «επαγγελματική ελευθερία και την κατάργηση των αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» και αναλήφθηκαν δεσμεύσεις εκ μέρους της κυβέρνησης στο (δεύτερο) Μνημονίο, τα επαγγέλματα παραμένουν κλειστά, καθώς εξακολουθούν να ισχύουν οι περιορισμοί του παρελθόντος για την άσκησή τους.
Οι περιρισμοί αυτοί και οι φραγμοί στην οικονομική ελευθερία ισχύουν ακόμη και μετά την ψήφιση του μεσοπρόθεσμού προγράμαμτος (ν. 4038/2012) με το οποίο υποτίθεται ότι συμπληρώθηκε ο ν. 3919.2011 «με τη ρητή γενική κατάργηση των νομοθετικών διατάξεων, κανονιστικών πράξεων και ερμηνευτικών εγκυκλίων που αντιβαίνουν στην κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και στην άσκηση επαγγελμάτων και στην κατάργηση αδικαιολόγητων απαιτήσεων προηγούμενων διοικητικών αδειών για την άσκηση επαγγελμάτων».
Οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, ωστόσο, που διέπουν την άσκηση των κλειστών επαγγελμάτων έχει πολύ βαθιές ρίζες στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση, ως εκ τούτου, κατόπιν υποδείξεων, κυρίως, της Task Force, προχωρεί πλέον σε «έλεγχο και τροποποίηση όπου είναι απαραίτητο της δευτερεύουσας», όπως ονομάζεται, «νομοθεσίας που διέπει τα επαγγέλματα, στην ολοκλήρωση της καταγραφής των επαγγελμάτων και των καταργούμενων κανονιστικών και των νομοθετικών ρυθμίσεων και στην έκδοση των απαραίτητων νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών.
πράξεων (δηλ. νόμοι, προεδρικά διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, εγκύκλιοι), προκειμένου η ελληνική δευτερεύουσα νομοθεσία στον τομέα των διαφόρωνεπαγγελμάτων να εναρμονιστεί πλήρως με το ν. 3919/2011».
Οι παραπάνω ενέργειες, όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση του υπουργείου Διοιηκτικής Μεταρρύθμισης, «έχουν προβλεφθεί και συμπεριληφθεί στο 5ο Αναθεωρημένο Μνημόνιο Συνεννόησης Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής, με ταυτόχρονη υποχρέωση της Ελληνικής Κυβέρνησης να τηρήσει τις σχετικές προβλεπόμενες προθεσμίες».
Γι’ αυτό το λόγο πάντως θα μισθωθεί ειδικός εξωτερικός σύμβουλος, ο οποίος «θα παράσχει τεχνική βοήθεια, ήτοι νομική συνδρομή για την προώθηση νέων νομοθετικώνρυθμίσεων προκειμένου να υπάρξει έγκαιρη εφαρμογή των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας».