Σημαντικές περικοπές στους μισθούς εργαζομένων των συγκοινωνιακών εταιρειών, αλλά και ριζική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στις εταιρείες, αναμένονται από το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας το οποίο ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Χαρακτηριστικό της σπατάλης που κυριαρχούσε μέχρι τώρα στον ΑΟΣΑ, είναι ότι σε μεγάλο ποσοστό εργαζομένων, είχε μεικτές ετήσιες αποδοχές που έφταναν το 2009 έως τα 133.205 ευρώ! Εκτός από της περικοπές στους «χρυσούς» μισθούς, το υπουργείο σχεδιάζει τον καθορισμό του πλεονάζοντος προσωπικού ανά φορέα και συνταξιοδοτήσεις όσων έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα. Σε κάποιες περιπτώσεις θα γίνουν και μετατάξεις προσωπικού.
«Αυτήν τη στιγμή, με την επιβολή του πλαφόν, ο υψηλότερος μεικτός μηνιαίος μισθός δεν ξεπερνά τα 5.856 ευρώ, δηλαδή περίπου 4.300 ευρώ καθαρά, κι αυτά είναι ποσά που λαμβάνουν ελάχιστοι, οι οποίοι έχουν 35 χρόνια προϋπηρεσία», τονίζει από την πλευρά του, ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών του ΗΣΑΠ, Κώστας Δήμας. Σύμφωνα με τα υπό κατάρτιση επιχειρησιακά σχέδια των εταιρειών του ΟΑΣΑ, το κόστος προσωπικού, ανέρχεται στο 78% του συνόλου του λειτουργικού κόστους, ενώ οι αρχαιότερες εταιρίες (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ) μαζί με τον ΟΑΣΑ έχουν το υψηλότερο κατά κεφαλήν εργασιακό κόστος.
Ωστόσο αναμένονται έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών. Με βάση το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου, θα ανακοινωθεί περίπου στα μέσα Δεκεμβρίου, με στόχο να έχει ψηφιστεί έως τον ερχόμενο Μάρτιο και προβλέπει ριζικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις.