Το «πράσινο φως» για την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου IGB έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος, καθώς ενέκρινε την Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.
Βάσει της σχετικής γνωμοδότησης, από την εγκατάσταση του αγωγού θα υπάρξουν μικρές επιπτώσεις στο περιβάλλον, οι οποίες είναι βραχυπρόθεσμες και αναστρέψιμες.
Υπογραμμίζεται, δε, ότι ο αγωγός δεν διέρχεται από περιοχές Natura και ότι η μεταφορά και διανομή φυσικού αερίου θεωρείται σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης για όλη τη χώρα, καθιστώντας την ενεργειακό κέντρο των Βαλκανίων και της Δυτικής Ευρώπης. Η οριστική απόφαση για το έργο θα ληφθεί με την αξιολόγηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Ο αγωγός θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη χώρα αλλά και για την ευρύτερη περιοχή, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα τροφοδοσίας της Βουλγαρίας αρχικά και της Ρουμανίας σε επόμενη φάση με φυσικό αέριο από τρίτες πηγές, πέραν της ρωσικής Gazprom που είναι σήμερα ο βασικός προμηθευτής των Βαλκανίων.
Πρόκειται για έναν αγωγό συνολικού μήκους 180 χλμ., από τα οποία 30 χλμ. θα αναπτυχθούν σε ελληνικό έδαφος (από την Κομοτηνή ώς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα) και τα 150 στη Βουλγαρία.
Ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα 3 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, η οποία μπορεί μελλοντικά να αυξηθεί στα 5 δισ. κυβικά. Προβλέπεται επίσης να κατασκευαστεί μετρητικός σταθμός στην Κομοτηνή και βαλβιδοστάσιο στη θέση Νυμφαία.
Γεγονός είναι ότι θα μπορεί να διοχετευθεί φυσικό αέριο μέσω Ελλάδος από την περιοχή της Κασπίας ή υγροποιημένο φυσικό αέριο που θα εισάγεται στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας ή άλλες εγκαταστάσεις που σχεδιάζονται ανά την Ελλάδα. Το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία Interconnector Greece Bulgaria (ICGB), στην οποία μετέχουν η IGI Poseidon (κοινή εταιρεία της ΔΕΠΑ και της ιταλικής Edison που προωθεί επίσης την κατασκευή του ελληνοϊταλικού υποθαλάσσιου αγωγού) και η Bulgarian Energy Holding.