Συνεχίζεται η κινητικότητα στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων. Με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), η Εγνατία Οδός μεταβιβάζεται στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) με στόχο την παραχώρησή της σε ιδιώτη επενδυτή έως και για 40 έτη.
Σύμφωνα με την απόφαση, μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, «από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη» τους στο «πακέτο» της ιδιωτικοποίησης, αναφέρει Το Βήμα.
Στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:
– Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)
– Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς
– Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής
– Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής,
– Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών
– Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα,
Στο ΤΑΙΠΕΔ περνούν ακόμη τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας – Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων. Παράλληλα, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.
Στόχος είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία «εν όλω ή εν μέρει» με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».
Όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν «και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα» της Εγνατίας Οδού και «κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα».