Ούτε σε ακινησία δεν θα μπορούν να θέσουν πλέον οι οδηγοί τα οχήματά τους καταθέτοντας τις πινακίδες τους καθώς η Κυβέρνηση εξετάζει ένα νέο μέτρο –χαράτσι- το οποίο μουδιάζει τους χιλιάδες οδηγούς.
Το Οικονομικό Επιτελείο εξετάζει ένα μέτρο, σύμφωνα με το οποίο όσοι οδηγοί θελήσουν να θέσουν σε προσωρινή ακινησία το όχημά τους θα καταβάλουν ένα Τέλος ακινησίας ίδιο με εκείνο μου ισχύει για τα σκάφη αναψυχής που τίθενται σε ακινησία.
Τι ισχύει στα σκάφη αναψυχής
Ειδικότερα στα σκάφη αναψυχής το Τέλος Ακινησίας υπολογίζεται από 10 έως και 100 ευρώ ανάλογα με τα μέτρα του σκάφους και έχει ισχύ για ένα χρόνο ενώ οι ιδιοκτήτες που καταθέτουν τις Άδειες Πλόων αποφεύγουν τα «τσουχτερά» τεκμήρια αφού πλέον υπολογίζονται ανάλογα με τις ημέρες ή τους μήνες που κινείται κάποιο σκάφος.
Στα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα η κατάθεση πινακίδων με την αιτιολογία της Προσωρινής Ακινησίας ήταν δωρεάν και δεν στοίχιζε κάτι στους πολίτες.
Ωστόσο, η κατάθεση περίπου 745.000 πινακίδων κυκλοφορίας τα τελευταία 3 χρόνια ήταν αρκετά για να προβληματίσουν τα κυβερνητικά στελέχη καθώς οι απώλειες που καταγράφονται στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται ραγδαία κάθε χρόνο.
Μάλιστα πέρσι καταγράφηκε αριθμός ρεκόρ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας με 365.000 οχήματα τη στιγμή που το 2010 ήταν μόλις 170.000 πινακίδες ενώ το 2009 με τα περίφημα «Πράσινα Τέλη» ξεπέρασαν τις 210.000 οι καταθέσεις πινακίδων.
Οσον αφορά στα ποσοστά το 2012 οι καταθέσεις πινακίδων σημείωσαν αύξηση 114% σε σχέση με το 2010 ενώ σε σχέση με το 2009 η αύξηση ήταν μικρότερη και υπολογίζεται σε 63,6%.
Τι εξετάζει το Yπουργείο
Το κόστος κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ φορέων και κυβερνητικών στελεχών και σύμφωνα με πληροφορίες οι προτάσεις που έχουν «πέσει» στο τραπέζι περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ποσά ανάλογα των σκαφών που θα κυμαίνονται από 10 έως και 100 ευρώ, το κόστος έκδοσης νέων πινακίδων κυκλοφορίας που αυτή τη στιγμή κυμαίνεται σε περίπου 75 ευρώ ενώ κάποιο στέλεχος υποστήριξε την πρόταση για καταβολή του 50% των Τελών Κυκλοφορίας…
Αν τελικά υιοθετηθεί το νέο μέτρο τότε ο στόχος του υπουργείου είναι τριπλός καθώς από τη μία μεριά θα σταματήσουμε να βλέπουμε εγκαταλελειμμένα ΙΧ στους δρόμους που καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης, θα μειωθούν οι ουρές στις εφορίες στα τέλη κάθε χρόνου και βέβαια θα αυξηθούν οι οριστικές διαγραφές των ΙΧ ενώ τώρα με το ισχύον καθεστώς της προσωρινής ακινησίας χιλιάδες ΙΧ καταλήγουν σε πλανόδιους πωλητές έναντι μερικών δεκάδων ευρώ ενισχύοντας την φοροδιαφυγή.
Πάντως από το μέτρο αναμένεται να εξαιρεθούν οι έμποροι αυτοκινήτων, οι ναυτικοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό.