Ο κύκλος της κακοδαιμονίας των αστικών συγκοινωνιών, που ήθελε το κράτος να μην καταβάλλει την νόμιμη επιδότηση, αλλά να στέλνει τον ΟΑΣΑ στις τράπεζες για τη σύναψη δανεισμού, οδηγώντας τον στο «φαλιμέντο» του χρέους των δύο δισ. ευρώ κατά το 2010, φαίνεται ότι τελικά κλείνει.
Σύμφωνα με στελέχη των μεταφορικών ΔΕΚΟ, η εφαρμογή του «νόμου Ρέππα» για τον ΟΑΣΑ, που προβλέπει την καταβολή επιδότησης έως και 40% του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών, δείχνει ότι σιγά – σιγά αποκαθίσταται μία χρόνια ανωμαλία στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αφού καταγράφεται πλεόνασμα λειτουργίας στο 9μηνο του 2012, παρόλη την κρίση και τη μείωση της κυκλοφορίας των πολιτών.
Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία, στο 9μηνο του 2012, παρ’ όλο που τα έσοδα του ΟΑΣΑ μειώθηκαν κατά περίπου 12% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, η συρρίκνωση των εξόδων και η αύξηση της κρατικής επιδότησης έφεραν πλεόνασμα λειτουργίας, ύψους σχεδόν 14 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, δεδομένου ότι το 9μηνο του 2011 το αντίστοιχο αποτέλεσμα ήταν αρνητικό (-53 εκατ. ευρώ), πρόκειται για διαφορά που ποσοστιαία αγγίζει το -126%.
Ειδικότερα, τα έσοδα λειτουργίας όλων των εταιρειών του ΟΑΣΑ κυμάνθηκαν -στο 9μηνο- στα 204 εκατ. ευρώ, αντί των 231 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο -μείωση που έφτασε σχεδόν το 12%.
Ωστόσο υπήρξε αύξηση της κρατικής επιδότησης κατά 25%, η οποία ανήλθε από τα 118 εκατ. ευρώ στα 148 εκατ. ευρώ και «τόνωσε» το σύστημα των συγκοινωνιών.
Παράλληλα, τα έξοδα λειτουργίας μειώθηκαν κατά 16% σε σχέση με το 9μηνο του 2011, φτάνοντας στα 338 εκατ. ευρώ, αντί των 404 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με πέρυσι.
Κύκλοι του Υπουργείου Υποδομών εκτιμούν ότι η εντατικοποίηση των ελέγχων στις αστικές συγκοινωνίες, που ήδη ενίσχυσαν τις πωλήσεις του ΟΑΣΑ κατά 10% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2011, θα οδηγήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής σε υψηλότερα έσοδα.