Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις που είδαν το φώς της δημοσιότητας, αναφορικά με το εργοτάξιο του Μετρό στην διασταύρωση των οδών Βενιζέλου – Εγνατία και την εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί με την Αρχαιολογική Υπηρεσία, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης απέστειλε προς κάθε αρμόδιο υπόμνημα με το οποίο κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις τραγικές συνέπειες και επιπτώσεις που θα έχει για τους επαγγελματίες της περιοχής η ενδεχόμενη περαιτέρω καθυστέρηση.
Όπως σημειώνει το ΕΕΘ, το έργο που στο παρελθόν έχει χαρακτηριστεί ως το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης έχει εξελιχθεί σε παγίδα θανάτου για εκατοντάδες επιχειρήσεις, λόγω των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων που παρατηρούνται στην υλοποίηση των εργασιών και που οφείλονται στην ολιγωρία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που το αντιμετωπίζει με προχειρότητα, αλαζονεία άλλα και αδιαλλαξία.
«Η πρακτική αυτή της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, καθώς θυσιάζει την ποιότητα ζωής και τη λειτουργία μιας πόλης και του ενός εκατομμυρίου κατοίκων της, με την αιτιολογία της ανάδειξης και διάσωσης των αρχαιολογικών ευρημάτων» σημειώνει χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ότι «κανένας σε αυτή την πόλη δεν είναι ενάντια στην διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, με την εφαρμογή, όμως, μεθόδων που ακολουθούνται από όλα τα σύγχρονα κράτη όπου συνδυάζεται η ταχύτητα με την έρευνα για το όφελος το κοινωνικού συνόλου».
Παράλληλα θυμίζει ως παράδειγμα προς αποφυγή την αποκατάσταση της Αψίδας του Γαλερίου, που κράτησε 22 χρόνια. «Η νέα εμπλοκή θα είναι η «ταφόπλακα» για το Μετρό της Θεσσαλονίκης με ανυπολόγιστες επιπτώσεις για τους εκατοντάδες επιχειρηματίες που υπέμειναν όλα αυτά τα χρόνια την ταλαιπωρία και θυσίασαν την οικονομική και κοινωνική τους υπόσταση ενώ πολλοί από αυτούς υποχρεώθηκαν να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους, στο βωμό ενός έργου πνοής για την πόλη» υπογραμμίζει το ΕΕΘ.
Ταυτόχρονα θυμίζει ότι όπως φαίνεται για άλλη μία φορά τηρούνται «δύο μέτρα και δύο σταθμά» σε σχέση με την κατασκευή του αντίστοιχου έργου στην Αθήνα και επικαλείται στοιχεία της Αττικό Μετρό σύμφωνα με τα οποία στη Θεσσαλονίκη έχει ολοκληρωθεί μόλις το 36% των εργασιών, στην κύρια γραμμή, την στιγμή που στην Αθήνα σε πέντε περίπου χρόνια είχε ολοκληρωθεί η αρχική φάση του μετρό ενώ σε λίγο ολοκληρώνονται και οι επεκτάσεις του έργου.
«Η Θεσσαλονίκη, οι πολίτες και οι επαγγελματίες αυτής της πόλης δεν έχουν υπομονή να περιμένουν άλλο, δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν τα σπασμένα και τα παιγνίδια μιας μικρής ομάδας αρχαιολόγων» υπογραμμίζει το Επιμελητήριο και καλεί την πολιτική ηγεσία και όλους τους υπηρεσιακούς παράγοντες να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και επιτέλους «να κάνουν το έργο».
Ταυτόχρονα ζητάει από τους υπευθύνους την ενεργοποίηση του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψαν στις αρχές του 2011 τα επιμελητήρια της Θεσσαλονίκης με το δήμο και την κυβέρνηση για την ουσιαστική στήριξη των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων που αποδεδειγμένα έχουν πληγεί από τα έργα κατασκευής του μετρό και μέχρι στιγμής έχει μείνει «γράμμα κενό».