Τη δόση του Φεβρουαρίου προς την Ελλάδα, ύψους 2,8 δισ. ευρώ αναμένεται να αποδεσμεύσει το EuroWorkingGroup στη μεθαυριανή προγραμματισμένη του συνεδρίαση, ενώ η Αθήνα εργάζεται πυρετωδώς για το νέο έλεγχο από την τρόικα, που ξεκινά την προσεχή Δευτέρα, με την έλευση τεχνικών κλιμακίων και κορυφώνεται μία περίπου εβδομάδα μετά, με την έναρξη των τελικών διαπραγματεύσεων με τους επικεφαλής.
Στο επίκεντρο του νέου ελέγχου, από τον οποίο εξαρτάται η εκταμίευση της δόσης του Μαρτίου, ύψους 2,8 δισ. ευρώ, βρίσκεται το σχέδιο των αποχωρήσεων δημοσίων υπαλλήλων, προαπαιτούμενο για την αποδέσμευση της δόσης. Η τρόικα, ωστόσο θα «σκανάρει» τις εξελίξεις στα φορολογικά έσοδα, τις αποκρατικοποιήσεις, τις τράπεζες, αλλά και σε συγκεκριμένες διαρθρωτικές παρεμβάσεις, με ιδιαίτερη έμφαση στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και τα «κλειστά επαγγέλματα».
Καθοριστικός παράγοντας για την αποδέσμευση της δόσης του Μαρτίου παραμένει το σχέδιο αποχωρήσεων από το Δημόσιο. Σύμφωνα με τα όσα έχουν συμφωνηθεί έως το τέλος του μήνα η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει οργανογράμματα των υπουργείων, στη βάση των οποίων θα προσδιοριστούν οι πλεονάζουσες θέσεις και υπάλληλοι στο Δημόσιο, ώστε να συμφωνηθούν συγκεκριμένοι τριμηνιαίο στόχοι για την υποχρεωτική αποχώρηση υπαλλήλων από το Δημόσιο έως το τέλος του 2014. Στόχος παραμένει η αποχώρηση περίπου 25.000 υπαλλήλων φέτος και ερώτημα το σε ποιο βαθμό η τρόικα θα κλιμακώσει τελικά τις πιέσεις στις επικείμενες διαπραγματεύσεις.
Στο επίκεντρο των συζητήσεων θα βρεθεί και η εκτέλεση του προϋπολογισμού, κυρίως στο σκέλος των εσόδων όπου καταγράφονται ανησυχητικές αποκλίσεις από τον πρώτο κιόλας μήνα του έτους, η αναμόρφωση τη φορολογικής διοίκησης, τα σχέδια για την πάταξη της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, αλλά και το ζήτημα των «αναποτελεσματικών φόρων».
Στην «πρώτη γραμμή» είναι η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση και ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ διεξοδικές συζητήσεις αναμένονται για την επιβολή νέου ενιαίου φόρου σε όλα τα ακίνητα καθώς και νέα πρόταση επαναπατρισμού κεφαλαίων με την παροχή κινήτρων που σε καμία περίπτωση πάντως δεν θα πρέπει να θεωρηθεί «φορολογική αμνηστία».