Η αγοραστική κίνηση κατά τηνη περίοδο των εκπτώσεων υποχώρησε κατά 32% σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια μείωσαν κατά 50% τα έξοδα για τα ψώνια τους.
Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας που έκανε το Ινστιτούτο Εμπορίου Υπηρεσιών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κι έτσι επτά στους δέκα επιχειρηματίες θα συνεχίσουν να πωλούν για ακόμη 15 μέρες με μειωμένες τιμές.
Επισημαίνεται ότι πτώση 12,2% κατέγραψε ο όγκος των λιανικών πωλήσεων το 2012 σε σύγκριση με το 2011. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφηκαν στα καταστήματα ένδυσης – υπόδησης (20,6%), επίπλων – ηλεκτρικών ειδών – οικιακού εξοπλισμού (16,3%), καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων (15%), τροφίμων – ποτών και καπνού (13,6%), φαρμακευτικών – καλλυντικών (12,7%), βιβλίων – χαρτικών (12,1%).
Σούπερ μάρκετ
Οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 7,9% και στα πολυκαταστήματα κατά 4,9%, ενώ δεν καταγράφηκε αύξηση σε κανέναν από τους επιμέρους κλάδους που συνθέτουν τον γενικό δείκτη λιανικών πωλήσεων. Σωρευτικά οι πωλήσεις στα καταστήματα διατροφής μειώθηκαν κατά 9% και στα υπόλοιπα καταστήματα κατά 15,2%.
Σε ορισμένες περιοχές της χώρας όπως στη Φλώρινα, την Ανδραβίδα και το Καρπενήσι, ο τζίρος υποχώρησε 80% και 90% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή σεζόν.
Το 80% δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ όσον αφορά την κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλλουν, με το 27% να δηλώνει πτώση της τάξης του 21% – 30%.
Το 20% κάνει λόγο για μείωση πωλήσεων μεγαλύτερη του 41%. Η μέση απόδειξη μίας τυπικής ημέρας των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος, ήταν 67,7 ευρώ, και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, που ήταν στα 92,1 ευρώ. Η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η πλειονότητα των εμπόρων (66%) αναφέρει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο 15νθήμερο. Τέλος, το 83% των εμπόρων παρατήρησε «έντονα» και «πολύ έντονα» το φαινόμενο των λουκέτων εμπορικών επιχειρήσεων έως την τελευταία μέρα του προηγούμενου χρόνου, παρόλο που κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων δεν παρατηρείται το φαινόμενο με την ίδια ένταση.