Εξασθενημένες παρέμειναν οι συνθήκες στην εγχώρια μεταποίηση τον Φεβρουάριο, με τη μείωση της ζήτησης να οδηγεί τους κατασκευαστές σε περιορισμό της παραγωγής, των νέων παραγγελιών και της απασχόλησης, σύμφωνα με τη Markit.
Ωστόσο, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) διαμορφώθηκε σε υψηλό εννεαμήνου στις 43,0 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο από τις 41,7 μονάδες του Ιανουαρίου.
Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι ο δείκτης παραμένει επί τουλάχιστον μία τριετία κάτω από τις 50 μονάδες που διαχωρίζουν τη συρρίκνωση από την επέκταση της δραστηριότητας.
Σύμφωνα με τη Markit, οι νέες παραγγελίες συνέχισαν να μειώνονται τον Φεβρουάριο, αν και με τον βραδύτερο ρυθμό των τελευταίων επτά μηνών. Με έντονο και ελαφρώς επιταχυμένο ρυθμό περιορίστηκαν και οι παραγγελίες από το εξωτερικό.
«Ο κύριος δείκτης PMI αυξήθηκε καταγράφοντας υψηλό εννέα μηνών τον Φεβρουάριο. Παρόλα αυτά, το επίπεδό του ήταν ενδεικτικό της περαιτέρω σημαντικής επιδείνωσης των επιχειρησιακών συνθηκών του ελληνικού μεταποιητικού τομέα», σχολίασε ο Φιλ Σμιθ, οικονομολόγος της Markit.
«Οι Έλληνες κατασκευαστές συνεχίζουν να καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να περιορίσουν την εν εξελίξει ύφεση στις πωλήσεις, με αποτέλεσμα να μειώνουν σημαντικά τις τιμές εργοστασίου παρά την αύξηση των τιμών προμηθειών.
Έναν τρόπο αντιμετώπισης του υψηλού κόστους αποτέλεσε ο συνεχής περιορισμός των θέσεων εργασίας, παρόλο που, κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, ο ρυθμός υποχώρησης των επιπέδων απασχόλησης στον τομέα ήταν ο βραδύτερος που έχει καταγραφεί σε διάστημα 20 μηνών.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αισθητά βραδύτερη μείωση των αποθεμάτων προμηθειών σε σχέση με τον Ιανουάριο, ήταν ίσως η απόδειξη της βελτίωσης που παρατηρήθηκε στην εμπιστοσύνη των εταιρειών κατά τη διάρκεια του μήνα», πρόσθεσε.
Η χαμηλή ζήτηση οδήγησε τις εταιρείες να περιορίσουν την παραγωγή τους, που κινείται ήδη πτωτικά από τον Οκτώβριο του 2009.
Παράλληλα, προχώρησαν σε μείωση του αριθμού των εργαζομένων τους. Σύμφωνα με τη Markit, ο ρυθμός μείωσης της απασχόλησης παραμένει σημαντικός, παρόλο που ήταν ο βραδύτερος από τον Ιούνιο του 2011.
Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την αδύναμη ζήτηση και να προσελκύσουν νέους πελάτες, οι κατασκευαστές μείωσαν τις τιμές χρέωσης, παρά το γεγονός ότι οι τιμές εισροών συνέχισαν να αυξάνονται – αν και με τον ασθενέστερο ρυθμό των τελευταίων επτά μηνών.