Πώς θα αποφύγετε τους αγενείς υπαλλήλους – Ποια είναι τα δικαιώματά σας απέναντι στις εταιρείες
Δεν έχουμε μόνο υποχρεώσεις, αλλά και δικαιώματα… Η φράση αυτή ανήκει στον γενικό γραμματέα καταναλωτή, Γιώργο Στεργίου. Ο κ. Στεργίου, αναφέρεται σε διάφορα περιστατικά παρατυπιών που έχουν διαπράξει οι εν λόγω εταιρίες, όπως τα διαρκή τηλεφωνήματα σε ακατάλληλες ώρες και δίνει έναν συνοπτικό οδηγό των δικαιωμάτων των δανειοληπτών. Η “PRESS” σήμερα, προχωρά ένα βήμα παραπάνω και σας δείχνει τον πλήρη οδηγό των δικών σας δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των εισπρακτικών, αλλά και τον «δρόμο» για να διεκδικήσετε και αποζημίωση από την εισπρακτική εταιρία, εάν αυτή υπερβεί τα εσκαμμένα. Μπορείτε κι εσείς να το κάνετε, αν σας ενοχλούν και σας προσβάλλουν την προσωπικότητα. Να μην ξεχνάτε, πως ακόμα και αν χρωστάτε, όσα και αν χρωστάτε έχετε δικαιώματα και φυσικά αξιοπρέπεια, την οποία κανείς δεν δικαιούται να την καταπατά.
Συνοπτικά, αυτά είναι τα δικαιώματα σας εάν δεχθείτε κλήση από εισπρακτική εταιρία:
* Θα πρέπει να εμφανίζεται στην αναγνώριση κλήσης το τηλέφωνο της εταιρίας
* Οι συνομιλίες ηχογραφούνται και κρατούνται σε αρχείο για 12 μήνες, επομένως εάν έχετε υπόνοια ότι δεν σας εξαπατούν καλέστε το 1520 ή απευθυνθείτε στο site της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή
* Τα τηλέφωνα για την καταβολή οφειλών ξεκινάνε δέκα μέρες μετά αφού θεωρείται η οφειλή ληξιπρόθεσμη
* Οι κλήσεις πρέπει να γίνονται μία φορά ανά δύο μέρες (μόνο εργάσιμες) από τις 09:00 εώς τις 20:00
* Σε περίπτωση που η εταιρία καλέσει και ο οφειλέτης δεν απαντήσει, σύμφωνα με τον νόμο δεν θεωρείται ότι έγινε ενημέρωση
* Ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να ζητήσει από την εισπρακτική εταιρία να μην τον ξαναενοχλήσει
* Ο υπάλληλος πρέπει να πει το όνομα του αλλά όχι και την εταιρία μέχρι να ταυτοποιηθούν τα στοιχεία του καταναλωτή
Τι απαγορεύεται
Απαγορεύεται στις εισπρακτικές να προβαίνουν σε αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές προς τους οφειλέτες, όπως:
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην PRESS TIME που κυκλοφορεί το Σάββατο