Ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών έχει αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα λόγω των ελκυστικών τιμών αλλά και της σταδιακής εξοικείωσης των καταναλωτών με την τεχνολογία.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat, το 2012 οι συνολικές online αγορές εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 2,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 61% σε σχέση με το 2011.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), οι online καταναλωτές πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο 20 αγορές το χρόνο, έναντι 15 το 2011, με την κατά κεφαλή αξία να ανέρχεται στα 1.600 ευρώ (+33% από το 2011). Μάλιστα, βάσει πρόσφατης έρευνας της ΕΛ.ΣΤΑΤ, ο αριθμός των online καταναλωτών αυξήθηκε σημαντικά την τελευταία πενταετία (2008-2012), με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής να αγγίζει το 18,5%.
Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σημαντική άνοδο πωλήσεων σημείωσαν προϊόντα όπως φάρμακα (+36%), αθλητικά είδη (+28%), υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης (+27,5%). Αντίθετα, μείωση κατέγραψαν οι κατηγορίες: υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (-40%), εξαρτήματα Η/Υ – hardware (-37,1%), διαμονή σε καταλύματα (-26%).
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 13,7% των καταναλωτών πραγματοποίησε την αγορά/παραγγελία μέσω κάποιας φορητής συσκευής.
Σύμφωνα με την Hellastat, το κυρίαρχο πρόβλημα του κλάδου αποτελεί η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντι στις online αγορές (φόβος για μη ασφαλείς πληρωμές, για χρησιμοποίηση των προσωπικών δεδομένων κ.α). Ωστόσο, ο κλάδος ενέχει περιθώρια για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη ενώ εκτιμάται ότι οι συνολικές δαπάνες μπορούν να ανέλθουν έως και 5 δισ. ευρώ.