«H μάχη για τις Κυριακές θα δοθεί μέχρι τέλους» δήλωσε από το βήμα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου ο πρόεδρός της Β. Κορκίδης.
«Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να υποστηρίζει κάποιος ότι το άνοιγμα της Κυριακής θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, όταν έχουν κλείσει το 2012 36.000 επιχειρήσεις και περισσότερες από 2.000 μεγάλες εμπορικές έχουν ήδη μπει στο άρθρο 99. Τα επιχειρήματα αναφορικά με την ενίσχυση της απασχόλησης και την τόνωση της κατανάλωσης στην περίπτωση λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων 52 Κυριακές είναι παντελώς αδύναμα και περιορίζονται σε πειραματισμούς που δεν αποδέχεται πλέον η ελληνική αγορά».
Όπως είπε ο κ. Κορκίδης η πρόταση της ΕΣΕΕ για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων είναι δύο Κυριακές το μήνα Δεκέμβριο, προ των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και δύο Κυριακές, μία πριν το Πάσχα και μία με απόφαση του Τοπικού Εμπορικού Συλλόγου.
Ορισμένοι εμπορικοί σύλλογοι έχουν προτείνει τρεις Κυριακές κατά την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς και τρεις με απόφαση των Τοπικών Εμπορικών Συλλόγων.
«Ειλικρινά, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τον λόγο για τον οποίο το υπουργείο εξακολουθεί τα “μπρος – πίσω” στο θέμα των Κυριακών, όταν η πρόταση έχει καταδικαστεί από το σύνολο σχεδόν της αγοράς και της κοινωνίας και υπονομεύει την ανάπτυξη – την οποία υποτίθεται ότι υπηρετεί. Για ακόμη μία φορά το εμπόριο απευθύνεται σε “ώτα μη ακουόντων”. Και αναρωτιέμαι, πώς φαντάζεται το υπουργείο να μεθοδεύσει την ανάκαμψη της αγοράς; Ερήμην της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας; Ή μήπως με επιλεκτικές διαρροές από «κύκλους» ανώνυμων «υπευθύνων»; Δυστυχώς, η οικονομική μας κατάσταση χειροτερεύει μέρα με τη μέρα και κάποιοι επιμένουν να αναλώνονται σε επικοινωνιακά παιχνίδια. Νομίζω ότι έφτασε η ώρα να σταματήσει ο αποκλεισμός των θεσμοθετημένων φορέων της αγοράς από τις συζητήσεις και να αποκατασταθεί ο κοινωνικός διάλογος» επισήμανε ο ίδιος.
Ως προς τις εκπτώσεις/προσφορές η ΕΣΕΕ ζητά την αναστολή του θεσμικού πλαισίου της διενέργειας διαρκών προσφορών και τον σαφή ορισμό των περιόδων εκπτώσεων και προσφορών.
Θεσμοθέτηση δύο ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων (Mid Season Sales), το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Για τη διενέργεια των προσφορών από τα εμπορικά καταστήματα, προτείνει:
α) η κάθε επιχείρηση να έχει δικαίωμα κατ’ επιλογήν της να διενεργεί προσφορές μέχρι δύο δεκαήμερα το χρόνο και ποτέ συνεχόμενα,
β) στις προσφορές να αναγράφεται μόνο τιμή χωρίς ποσοστό έκπτωσης και
γ) όσον αφορά την απαγόρευση διενέργειας προσφορών, η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής : «Τριάντα ημέρες πριν από την έναρξη των τεσσάρων περιόδων εκπτώσεων απαγορεύεται στους υπεύθυνους των εμπορικών καταστημάτων να ανακοινώνουν προς το κοινό εκπτώσεις, προσφορές ή προωθητικές ενέργειες με οποιονδήποτε ηλεκτρονικό η έντυπο τρόπο».
Ο κ. Κορκίδης δήλωσε ότι η ΕΣΕΕ αναφέρεται σε μια Αναπτυξιακή Τράπεζα Μικρών Επιχειρήσεων (ΑΤΜΕ) με τραπεζικές εγγυοδοτικές και χρηματοδοτικές δυνατότητες αποκλειστικά για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.
Η ΑΤΜΕ μπορεί να προέλθει αμέσως από τη δομή των Συνεταιριστικών Τραπεζών. Έστω και μια από αυτές μπορεί να αποτελέσει την βάση του εγχειρήματος και να μετεξελιχθεί, σε μία εξειδικευμένη Αναπτυξιακή Τράπεζα Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, χωρίς προβλήματα και βάρη. Βασικός στόχος, όπως είπε, θα είναι η συγκέντρωση – συγχώνευση όλων των προγραμμάτων ανάπτυξης στην ΑΤΜΕ και η άμεση προώθησή τους με ενιαίο τρόπο, καθώς επίσης η άμεση παροχή εγγυημένων μικρό-δανείων αποκλειστικά στις επιχειρήσεις.
Αντίστοιχα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα γνωρίζουν πως στην ΑΤΜΕ θα βρουν κάθε ενίσχυση που υφίσταται γι’ αυτές και πως θα έχουν την δυνατότητα ασφαλούς – εγγυημένης δανειοδότησης.