Την «πρωτιά» στις καταγγελίες των καταναλωτών κατέχουν ο τομέας τηλεπικοινωνιών και οι τράπεζες, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνήγορου του Καταναλωτή Ευάγγελο Ζερβέα.
Παρουσιάζοντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής την Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων 2012, ο κ. Ζερβέας είπε ότι ετοιμάζεται ρύθμιση για τη διευκόλυνση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και των μακροχρόνια άνεργων.
Η ρύθμιση θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα που παρουσιάζεται, καθώς ενώ προσφεύγουν στην δικαιοσύνη, οι υποθέσεις τους εκδικάζονται μετά από πολλά χρόνια.
Ο Ευ.Ζερβέας έδωσε έμφαση στη μεγάλη συμβολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή σε υποθέσεις φιλικού εξωδικαστικού διακανονισμού, ανάμεσα σε καταναλωτές και παρόχους, τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση στην συναινετική λύση.
Ανέφερε δε ότι με δεδομένο το κενό που υπάρχει, καθώς δεν έχουν ακόμα συσταθεί οι αρμόδιες επιτροπές, ο συνήγορος του Πολίτη έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο μέσω skype, όπου επιλύονται οι εξωδικαστικές διαφορές, ενώ παράλληλα οι καταγγελίες μπορούν να γίνονται και ηλεκτρονικά με email.
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνίας είναι πρώτες και στη συμβιβαστική λύση, καθώς ξέρουν ότι έχουν άδικο, ενώ ο τομέας υγείας είναι ο τελευταίος που συμβιβάζεται. Απρόθυμες δείχνουν και οι τράπεζες να ανταποκριθούν στο πρώτο εξωδικαστικό στάδιο, όπως επισημαίνει ο Ευ.Ζερβέας.
Ακόμα, ο κ. Ζερβέας σημείωσε ότι ψηλά στον κατάλογο, σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των καταναλωτών, βρίσκονται τα ενεχυροδανειστήρια αυτοκινήτων.
Μεγάλη εκμετάλλευση εντοπίζεται και στον τομέα των ασφαλιστικών εταιριών, όπου ο ασφαλισμένος φθάνει να πληρώνει από την τσέπη του τις χημειοθεραπείες αφού, όπως είπε, υπάρχει όρος για άπαξ καταβολή ποσού, αγνοώντας ότι οι χημειοθεραπείες δεν γίνονται ποτέ άπαξ.
Ένας άλλος τομέας που ελέγχεται είναι τα «ηλεκτρονικά φροντιστήρια», που, όπως τόνισε ο Ευ.Ζερβέας, μπορεί μεν να λειτουργούν με μικρότερο κόστος, αλλά πολλά από αυτά δεν έχουν άδειες και για αυτό το θέμα έχει ενημερωθεί και ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Ζερβέας έκανε λόγο και για μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με τις πωλήσεις τηλεμάρκετινγκ.
Όπως διαπιστώθηκε, σε κάποιες περιπτώσεις, πουλούσαν προϊόντα με τοκογλυφία, οι καταναλωτές πλήρωναν σε βάθος χρόνου με την ηλεκτρονική τους κάρτα για προϊόντα που δεν έπαιρναν ποτέ.