Στόχος της κυβέρνησης η κυκλοφορία 1 εκατ. αυτοκινήτων μέχρι το τέλος της δεκαετίας
Η Γερμανία θα επενδύσει 15 εκατ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, ώστε να πείσει την επιφυλακτική αγορά και να αυξήσει σε 1 εκατ. τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η καγκελάριος Αγκέλα Μέρκελ, συμμετέχοντας σε μια διήμερη σύνοδο κορυφής στο Βερολίνο, με θέμα την ηλεκτροκίνηση και το μέλλον της Ευρώπης, τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να κυκλοφορούν 1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα στους γερμανικούς δρόμους μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Παρ’ όλο που η αγορά δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των εταιρειών, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση, επενδύοντας για τα επόμενα τέσσερα χρόνια 15 εκατ. ευρώ, τόσο στον τομέα των ηλεκτροκινητήρων, όσο και στην εξέλιξη των μπαταριών, σύμφωνα με την ένωση βιομηχανιών VDA.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της VDA Matthias Wissmann, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον ένα όραμα, αλλά η ίδια η πραγματικότητα. Ήδη κυκλοφορούν χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα στους γερμανικούς δρόμους και μέσα στο επόμενο χρόνο ετοιμάζονται 16 νέα E.V. (electric vehicle) από τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε αντιστροφή αυτού του επιφυλακτικού κλίματος, η καγκελάριος ανακοίνωσε ότι μια τέτοια επένδυση όχι μόνο θα ωφελήσει την αγορά, αλλά θα επαυξήσει, τόσο τις διακρατικές συνεργασίες, όσο και τις εξαγωγές.
Άλλωστε είναι φυσικό σε έναν κλάδο, όπου συντελείται μια τεχνολογική επανάσταση, οι καταναλωτές να παραμένουν σκεπτικοί, για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ενδεικτικό είναι ότι μέχρι τώρα στη Γερμανία πουλήθηκαν το περασμένο έτος 3.000 ηλεκτρικά οχήματα σε ένα σύνολο 3 εκατ. πωλήσεων αυτοκινήτων.
Προφανώς, το μη ανεπτυγμένο δίκτυο φόρτισης σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος κτήσης και χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά ταυτόχρονα κι η περιορισμένη αυτονομία εμποδίζει την απογείωση των πωλήσεων, όπως επεσήμαναν αρμόδιοι φορείς στη σύνοδο κορυφής.
Σύμφωνα πάντως, με μια έρευνα 1.000 οδηγών, μελών του club αυτοκίνησης ADAC, οι Γερμανοί είναι πολύ πιο σκεπτικοί τώρα, σχετικά με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, από ότι πριν δύο χρόνια και λιγότερο πρόθυμοι να εμπλακούν σε μία καθημερινή τροχοπέδη μακράς φόρτισης του οχήματός τους.
Εξάλλου, εκπρόσωποι του ADAC δήλωσαν, ότι οι μισοί υποψήφιοι αγοραστές στη Γερμανία δεν επιθυμούν να πληρώσουν επιπλέον χρήματα, για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, γεγονός που, από ότι φαίνεται, ενστερνίζονται κι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι.