O πρόεδρος της Παράκτιο Aττικό Mέτωπο κ. A. Mατιάτος μιλάει στην Deal
Είναι ο άνθρωπος που έχει αναλάβει την ανάπλαση όλης της ακτογραμμής από το ΣΕΦ έως και το Σούνιο. Έχει αναλάβει, δηλαδή, να φέρει εις πέρας το μεγαλύτερο project που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο Άρης Ματιάτος, ο πρόεδρος της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο», επιλέγει την Dealnews για να δώσει την πρώτη του συνέντευξη και μιλάει για όλα. Για τις δυσκολίες που συνάντησε, την γραφειοκρατία, τον Αντώνη Σαμαρά που πρώτος είχε αυτό το όραμα και στέλνει μήνυμα σε όλους ότι τα πάντα θα γίνουν με διαφάνεια και στην ώρα τους. Μιλά για τις αντιρρήσεις της Τρόικας, αλλά και για τις αντιδράσεις των Δήμων. Η «Αθηναϊκή Ριβιέρα» έχει ξεκινήσει να γίνεται πραγματικότητα και το πρώτο στάδιο της διαδικασίας θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2014. Mετά τον λόγο τον έχουν οι επενδυτές…
Κ. Ματιάτο, το ΦΕΚ μόλις βγήκε για την Παράκτιο Αττικό Μέτωπο. Φαίνεται ότι με το καλημέρα υπάρχει καθυστέρηση στο αρχικό χρονοδιάγραμμα. Θα προλάβετε;
Είναι αλήθεια ότι ο χρόνος τρέχει πολύ γρήγορα, κ. Παπαδάκη. Όταν ξεπεράσουμε, ελπίζω σύντομα, τα γραφειοκρατικά ζητήματα και ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μεταβίβασης της κυριότητας των ακινήτων του δημοσίου της υπό αξιοποίησης περιοχής, τότε πιστέψτε με ότι ο χρόνος θα δείχνει αργός. Πιστεύω στις δυνατότητες και τις ικανότητες του ελληνικού ανθρώπινου δυναμικού και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση να προκηρύξουμε διεθνή διαγωνισμό για το master plan της έκτασης.
Εμπλέκονται πολλοί Δήμοι κατά μήκος των 70 – 80 χλμ της ακτογραμμής. Σας δημιουργούν προβλήματα; Ξέρω ότι υπάρχουν αντιρρήσεις από αρκετούς από αυτούς. Ποιες είναι οι σχέσεις σας;
Να σας θυμίσω ότι έχω διατελέσει δημοτικός σύμβουλος δύο τετραετίες. Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζω τα προβλήματα και το άγχος των δημάρχων και των δημοτικών αρχόντων. Όμως, πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι για εμάς προτεραιότητα είναι οι πολίτες. Πιστεύω ότι σύντομα θα αντιληφθούν ότι η όλη προσπάθεια, οι σκοποί και οι στόχοι της εταιρίας, είναι προς όφελος τους και κυρίως προς όφελος των επόμενων γενεών. Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με την Τ.Α. πάνω σε μία εθνική στρατηγική για την εκμετάλλευση της περιοχής μέσω της οποίας οι δημότες όλων των εμπλεκόμενων δήμων θα έχουν πολλαπλά οφέλη. Κυρίως θα έχουν οφέλη οι κάτοικοι όλου του λεκανοπεδίου και όχι μόνον.
Γιατί επιλέχθηκε να είναι ΔΕΚΟ η Αττικό Μέτωπο; Αυτό από μόνο του δεν δημιουργεί γραφειοκρατικά προβλήματα;
Οι πρώτες σκέψεις ήταν η εταιρία να είναι S.P.V., δηλαδή όχημα ειδικού σκοπού. Μετά από πολλές συζητήσεις, σκέψεις και προτάσεις κατά την επεξεργασία του επενδυτικού νόμου 4146/13 που είναι και ο ιδρυτικός της, κατέληξε να είναι μια ανώνυμη εταιρία του Δημοσίου που διέπεται από το νόμο 2190/20, αλλά να υπάγεται και στον 3429/2005 περί ΔΕΚΟ.
Το γεγονός αυτό ίσως μειώνει πράγματι την ευελιξία της, μπορεί και την αμεσότητα στην εκτέλεση των αποφάσεων του Δ.Σ., ισχυροποιεί όμως την θέση της για την επίτευξη των στόχων της».
Δεν σας δυσκολεύει όμως τη ζωή το Υπουργείο Οικονομικών;
Το Υπουργείο Οικονομικών είναι ο μοναδικός μέτοχος της εταιρίας. Η εμπλοκή του είναι σημαντική κατά το πρώτο χρονικά στάδιο για την εταιρία, μέχρι δηλαδή να υπογραφούν οι κοινές υπουργικές αποφάσεις με το Υπουργείο Ανάπτυξης για τις μεταβιβάσεις της κυριότητας των ακινήτων σε αυτήν. Η σημαντικότητα για την ανάπτυξη της επίτευξης των στόχων της εταιρίας, έχει γίνει αντιληπτή από όλη την Κυβέρνηση, το έχει άλλωστε καταστήσει σαφές ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και έτσι πιστεύω ότι, παρά τα μεγάλα προβλήματα της χώρας και τον φόρτο εργασίας του ΥΠ.ΟΙΚ., θα υπάρχει άμεση ανταπόκριση όταν απαιτείται η συμμετοχή του».
Γνωρίζω ότι η Τρόικα έφερε αντιρρήσεις για αυτό το project. Ποιοι ήταν οι λόγοι της άρνησής της και πως κάμφθηκαν;
Η Τρόικα κ. Παπαδάκη, επιθυμούσε να βρεθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται χρήματα, από την παραχώρηση ακίνητης περιουσίας. Η Ελληνική Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός διαπραγματεύθηκε και πέτυχε, αυτό το κομμάτι της γης από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, που έκανε δώρο ο Θεός στην Ελλάδα, να αξιοποιηθεί, να αποκτήσει υπεραξία και να το εκμεταλλευτεί με τον πλέον πρόσφορο τρόπο προς όφελος των Ελλήνων και της εθνικής οικονομίας».
Κύριε Ματιάτο, είναι ένα τεράστιο project σε μία πολύ μεγάλη έκταση. Εμπλέκονται πολλοί φορείς, υπάρχουν ήδη πολλοί ενδιαφερόμενοι και αυτό σημαίνει ότι συγκρούονται και πολλά συμφέροντα. Πώς θα τα αντιμετωπίσετε; Πώς θα διασφαλίσετε τη διαφάνεια στο έργο αυτό;
Σας επαναλαμβάνω ότι σκοπός μας είναι να παρουσιάσουμε ένα master plan όλης της περιοχής, με χρήσης γης, όρους δόμησης, έργα υποδομής και να αποκτήσει το Παράκτιο Αττικό Μέτωπο του Σαρωνικού την αξία που θα έπρεπε να έχει. Στα πλαίσια αυτά, συζητάμε με όλους όσοι ενδιαφέρονται και ακούμε τις απόψεις τους και τις προτάσεις τους. Αυτοί είναι φορείς, επενδυτές, δήμοι κ.τ.λ. Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο αλλά πιέσεις ούτε δεχόμαστε ούτε θα ανεχθούμε από κανένα.
Από το Φάληρο ως το Σούνιο
Όλοι οι «τίτλοι»στην εταιρία
Στην δικαιοδοσία της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο θα περιέλθουν όλα τα κομμάτια γης από το Φάληρο έως και το Σούνιο εκτός από το Ελληνικό, τον Αστέρα Βουλιαγμένης και της Μαρίνες του Φαλήρου και της Γλυφάδας. Στο πρώην αεροδρόμιο έχουν παρατηρηθεί καθυστερήσεις τόσο σε επίπεδο συμφωνιών με ξένους επενδυτές όσο και σε επίπεδο Τ.Α. Σύμφωνα με τον κ. Ματιάτο, οι εξελίξεις θα είναι τόσο γρήγορες που αν δεν αποφασίσουν σύντομα τι θα κάνουν εκεί τότε θα πάρουν ότι περισσέψει…
Χρονοδιάγραμμα: Σε 4 με 5 μήνες θα θα έχουν μεταβιβαστεί οι τίτλοι από το Υπουργείο Οικονομικών στην εταιρία. Αρχές Γενάρη θα ξεκινήσει η επεξεργασία των τίτλων και μέσα στο 2014 θα έχει προκηρυχτεί δημόσιος διαγωνισμός για την εταιρία που θα φτιάξει το master plan.
Κόστος: Το κόστος καθώς και τα κέρδη από το εγχείρημα δεν έχουν ακόμη υπολογιστεί. Είναι όμως χαρακτηριστικό ότι το κομμάτι της παραλιακής από το ΣΕΦ έως το Tάε Kβο Nτο, έργο που έχει αναλάβει το Ίδρυμα Νιάρχου, θα κοστίσει 300 εκατομμύρια ευρώ…