Πτωτικά συνεχίζει να κινείται η ελληνικά αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της GFK TEMAX στο β’ τρίμηνο του 2013 ανήλθε στα 371,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 7,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012.
Αναλυτικά:
Ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα
O τομέας στο σύνολό του έφθασε σε αξία τα 65,5 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2013, γεγονός που οδήγησε σε πτώση 17,2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2012. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, κατά το β’ εξάμηνο η τηλεόραση αποτελεί το βασικό κομμάτι της επιρροής της κατηγορίας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων (CE) σημείωσε πτώση 15,2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2012. Στον αντίποδα, τόσο οι συσκευές αποθήκευσης (USB, Memory Cards) όσο και τα ακουστικά χωρίς δυνατότητα ομιλίας διατηρήθηκαν σε καλύτερα επίπεδα.
Φωτογραφικά Είδη
Ο τομέας των φωτογραφικών ειδών έφθασε σε αξία 9,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 1,9%. Οι φωτογραφικές μηχανές συνέχισαν την ανοδική τους πορεία κλείνοντας για το β’ τρίμηνο με θετικό πρόσημο μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε αυτό συνέβαλαν τόσο η αυξημένη ζήτηση για μηχανές compact με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά όσο και η αυξητική πορεία των μηχανών με αποσπώμενους φακούς τύπου SLR και mirroless.
Τηλεπικοινωνίες
Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών μειώθηκε κατά 13,1% στο β’ τρίμηνο 2013 φτάνοντας σε αξία τα 103,3 εκατ. ευρώ. Τα smartphones και τα ακουστικά παρέμειναν, συγκριτικά, σε σταθερά επίπεδα. Παρ’ όλα αυτά, τα smartphones επηρεάστηκαν από την τάση των καταναλωτών να αγοράζουν πολύ οικονομικότερα μοντέλα.
Μεγάλες οικιακές συσκευές
Ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε μια μικρή πτώση 5,6% το β’ τρίμηνο του 2013, φθάνοντας σε αξία τα 85,3 εκατ. ευρώ. Το δεύτερο τρίμηνο του 2013, παρ’ όλη τη σημαντική πτώση στη μέση τιμή για τις λευκές συσκευές, η πτώση στις πωλήσεις σταθεροποιείται σε μονοψήφιο αριθμό και ειδικά στις μεγάλες κατηγορίες.
Η κατηγορία των ψυγείων είναι αυτή που οδηγεί τις λευκές συσκευές από πλευράς όγκου πωλήσεων, συνεχίζοντας την τάση της αγοράς για μεγαλύτερες διαστάσεις και χωρητικότητα. Τα πλυντήρια ρούχων παραμένουν μια σημαντική κατηγορία για την απόδοση των λευκών συσκευών, που ωθείται από την πώληση συσκευών μεγαλύτερης χωρητικότητας. Η χαμηλή οικοδομική δραστηριότητα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις στις κουζίνες και ειδικά στις εντοιχιζόμενες.
Μικρές οικιακές συσκευές
Οι συσκευές προετοιμασίας φαγητού πρωταγωνιστούν στην κατηγορία Ο τομέας των μικρών συσκευών παρουσίασε μείωση 8,8%, φθάνοντας σε αξία τα 27,6 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Η κατηγορία της προετοιμασίας του φαγητού είναι η μόνη κατηγορία με θετικό πρόσημο το β’ τρίμηνο και αυτό επαληθεύει για μια ακόμη φορά την ανάγκη του καταναλωτή αλλά και την τάση του να περνάει περισσότερο χρόνο στο σπίτι.
Προϊόντα τεχνολογίας
Ο τομέας των προϊόντων τεχνολογίας παρουσίασε αύξηση 11,2% κατά το β’ τρίμηνο του 2013, φθάνοντας σε αξία τα 75,6 εκατ. ευρώ. Ο κύριος λόγος για αυτήν τη θετική εξέλιξη είναι η αύξηση των πωλήσεων των Media Tablets κατά 300%. Η εισαγωγή νέων οικονομικότερων μοντέλων σε συνδυασμό με τη μείωση των τιμών σε κάποια ακριβότερα μοντέλα οδήγησε στην μεγάλη αύξηση των πωλήσεων.
Είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα
Ο τομέας εξοπλισμός γραφείου παρουσίασε θετική απόδοση κατά το β’ τρίμηνο του 2013, με αύξηση 2,7%, φθάνοντας σε αξία τα 4,9 εκατ. ευρώ. Τα πολυμηχανήματα παρουσιάζουν θετική απόδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2013. Ωστόσο, η αύξηση είναι μικρή, λόγω της πτώσης των πωλήσεων των εκτυπωτών. Η τεχνολογία λέιζερ (Laser) ήταν εκείνη που οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων των πολυμηχανημάτων και των εκτυπωτών. Τα πληκτρολόγια και τα pointing devices επίσης παρουσιάζουν αύξηση πωλήσεων, με τα μίνι πληκτρολόγια να επωφελούνται ξανά από την απόδοση των tablets και να αποτελούν βασικό παράγοντα ανάπτυξης.