Ενθαρρυντικά μηνύματα για τον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων εκπέμπει προκύπτουν από έκθεση της Deloitte.
Σύμφωνα με ετήσια έκθεση της Deloitte, οι 250 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως σημείωσαν το 2011 αύξηση πωλήσεων 7%. Οι πωλήσεις αυτές ξεπέρασαν το ποσό των 3 τρισ. δολ. από τα 2,82 τρισ. δολ.του λογιστικού έτους 2010.
Η έκθεση εντοπίζει ότι οι δέκα μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων εμφάνισαν συνολικές πωλήσεις ύψους 846 δισ. δολ. Στις δέκα μεγαλύτερες εταιρείες (βάσει καθαρών πωλήσεων σε αμερικανικά δολάρια) περιλαμβάνονται οι: Samsung Electronics Co., Ltd (Νότια Κορέα), Apple Inc.
(ΗΠΑ), Panasonic Corporation (Ιαπωνία), Nestle SA (Ελβετία), The Procter & Gamble Company (ΗΠΑ), Sony Corporation (Ιαπωνία), PepsiCo, Inc. (ΗΠΑ), Unilever Group (Ολλανδία & Μ. Βρετανία), Mondelez International, Inc. (ΗΠΑ) και Nokia Corporation (Φινλανδία).
Αποτελέσματα ανά περιοχή
Τα υψηλότερα κέρδη παρουσιάζουν οι εταιρείες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής με ανάπτυξη 24%. Ακολουθούν οι εταιρείες της Λατινικής Αμερικής με ανάπτυξη 16%, της Βορείου Αμερικής με 14%, της Ευρώπης με 4% και της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού με ανάπτυξη 2%. Ωστόσο στην Ευρώπη, η ετήσια ανάπτυξη των γαλλικών εταιρειών 15% ξεπέρασε την ανάπτυξη των αντίστοιχων γερμανικών (6%) και βρετανικών (6%). Η Βόρεια Αμερική είχε το υψηλότερο περιθώριο σύνθετων καθαρών κερδών (10%) από όλες τις περιοχές.
Στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, οι ιαπωνικές εταιρείες είδαν μείωση στις πωλήσεις τους κατά 4%, κυρίως λόγω των πολλαπλών επιπτώσεων που προκλήθηκαν από τον σεισμό και το τσουνάμι. Ωστόσο, αν εξαιρεθεί η Ιαπωνία, η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού στο σύνολό της σημείωσε ανάπτυξη άνω του μέσου όρου (10%), και συγκεκριμένα η Κίνα με το Χονγκ Κονγκ πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 24%.
Η έκθεση παρακολούθησε την πορεία της ανάπτυξης των εταιρειών για διάστημα άνω των πέντε ετών και εντόπισε διαφορετικά αποτελέσματα ανά περιοχή. Η Λατινική Αμερική από το 2006 ως το 2011 σημείωσε συνολικά τη μεγαλύτερη ανάπτυξη απ’ όλες τις περιοχές ετησίως (22%). Ακολουθεί η περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής (10%), η Ευρώπη με 6%, η Βόρεια Αμερική με 6% και η περιοχή Ασίας και Ειρηνικού με 5%.
Οι εταιρείες ηλεκτρονικών προϊόντων στην κορυφή της λίστας Για πρώτη φορά, την κορυφαία τριάδα της κατάταξης συμπληρώνουν εταιρείες του κλάδου ηλεκτρονικών προϊόντων. Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση με την Apple Inc. να ακολουθεί η οποία ανέβηκε 21 θέσεις σε πέντε χρόνια για να φτάσει τη δεύτερη θέση. H Panasonic Corporation παρέμεινε στην τρίτη θέση.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο κλάδος των προϊόντων μόδας σημείωσε τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης (14%) από όλους τους κλάδους που μελετήθηκαν.
Επίσης παρέμεινε ένας από τους πιο κερδοφόρους με σύνθετο καθαρό περιθώριο κέρδους 8%. Από την άλλη πλευρά, ο κλάδος τροφίμων, ποτών και καπνού σημείωσε πτώση από την κορυφαία 250η θέση. Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος κλάδος δήλωσε σημαντική ανάπτυξη σύνθετων πωλήσεων 9%.
Οι αναδυόμενες αγορές συνεχίζουν να τροφοδοτούν τις ταχύτερες 50 Οι 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων αναπτύχθηκαν περισσότερο και τρεις φορές γρηγορότερα από τις 250 μεγαλύτερες εταιρείες συνολικά. Για πρώτη φορά, οι 50 ταχύτερες εταιρείες αξιολογήθηκαν με κριτήριο τη αύξηση των πωλήσεων κατά την πενταετή περίοδο 2006-2011. Σχεδόν το 60% των 50 ταχύτερων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων παραμένουν και στη φετινή κατάταξη, με μεγάλη εκπροσώπηση των αναδυόμενων αγορών όπως είναι η Κίνα και η Βραζιλία.
Η συμπεριφορά του καταναλωτή Η επιρροή των καταναλωτών και η αγοραστική τους συμπεριφορά γίνονται ακόμα πιο εμφανείς με την αύξηση της χρήσης smartphones και tablets. Η έρευνα της Deloitte αποκαλύπτει ότι το 58% των καταναλωτών που διαθέτει smartphone το έχει χρησιμοποιήσει σε εφαρμογές που συνδέονται με καταστήματα και αγορές. «Ο αντίκτυπος που έχει η ψηφιακή ανάπτυξη στη συμπεριφορά των καταναλωτών και του αγοραστή γενικά, δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Η ψηφιακή ανάπτυξη επηρεάζει τον τρόπο που οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τα brands, που αναζητούν τα προϊόντα, που αγοράζουν μέσω πολλαπλών καναλιών, που επωφελούνται από προσφορές, καθώς και τον τρόπο που εξυπηρετούνται μετά την αγορά τους» επισημαίνεται στην έκθεση της Deloitte.