Η σκιά των παράνομων κονδυλίων και το φρένο των Βρυξελλών
Από αναβολή σε αναβολή πηγαίνει η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων. Να θυμίσουμε ότι οι μηχανές στα εργοτάξια έσβησαν μόλις έσβησαν και τα φώτα από τις κάμερες κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου στην Κόρινθο, προ μερικών μηνών, σε μία συμβολική κίνηση η οποία ήθελε να δείξει ότι οι οδικοί άξονες ξεκινούν.
Έκτοτε τα πάντα βρίσκονται στη σκιά. Όπως όλα δείχνουν, το Υπουργείο Υποδομών στην προσπάθειά του να επανεκκινήσει τα οδικά έργα Μαλιακός – Κλειδί, Ολυμπια Οδός, Ιόνια Οδός και Αξονας Κεντρικής Ελλάδας, βρίσκει εμπόδια από την Κομισιόν.
Η ελληνική κυβέρνηση, για να λάβει το «πράσινο φως», θα πρέπει να διασφαλίσει εγκρίσεις από τρεις διευθύνσεις των Βρυξελλών (Ανταγωνισμού, Εσωτερικής Αγοράς και Περιφερειακής Πολιτικής). Παράλληλα θα πρέπει να πείσει ότι δεν συντρέχουν θέματα παράνομων κρατικών ενισχύσεων για τα οποία ήδη ερευνά η Κομισιόν.
Τέλος, από την άλλη θα πρέπει να μεταφερθούν κονδύλια από άλλα έργα του ΕΣΠΑ προκειμένου να καλυφθεί χρηματοδοτικό κενό ύψους περί το 1,2 δισ. ευρώ για τις ανάγκες των έργων με συμβάσεις παραχώρησης.