Υπεγράφη η κοινή υπουργική απόφαση για την απόσυρση και από την επόμενη εβδομάδα το μέτρο τίθεται σε ισχύ.
Από την απόσυρση το όφελος για τους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων κυμαίνεται μεταξύ 500 και 2.000 ευρώ. Παράλληλα από την αύξηση των εργοστασιακών τιμών των Ι.Χ που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας προκύπτει όφελος έως και 4.000 για όσους θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητο μεγάλο κυβισμού.
Πιο αναλυτικά όπως γνωστοποίησε ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Δημήτρης Κουσελάς η κοινή υπουργική απόφαση υπεγράφη από τον ίδιο και τους συναρμόδιους υπουργούς Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη και Υποδομών Δημήτρη Ρέππα.
“Την Δευτέρα θα αναρτηθεί. Σε δέκα μέρες από τη στιγμή της δημοσίευσης της στο ΦΕΚ μάλλον Δευτέρα -δεν ξέρω αν έχει κρατηθεί ημερομηνία την Παρασκευή- ξεκινά η εφαρμογή της” είπε ο υφυπουργός μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό “Βήμα FM’.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση τα προς απόσυρση αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι 12 ετών και παλαιότερα ( άδεια έως τις 31 Δεκεμβρίου 1998).
Η διαδικασία περιλαμβάνει τη υποχρέωση όσων αποσύρουν να περνούν από τις πιστοποιημένες εταιρείες αποσύρσεων για την παράδοση του οχήματος .
Στη συνέχεια ο ιδιοκτήτης του αποσυρόμενου Ι.Χ (ή πρόσωπο στο οποίο έχει γίνει με υπεύθυνη δήλωση η εκχώρηση του δικαιώματος) υποβάλει το παραστατικό για τον τελωνισμό του καινούργιου επιβατηγού, επισυνάπτοντας βεβαίωση της εφορίας για την καταβολή τελών κυκλοφορίας και αντίγραφο της οριστικής διαγραφής.
Το μπόνους της απόσυρσης συνδέεται με τα τέλη ταξινόμησης.
Μέχρι 900 κ. εκ. η απαλλαγή από τα τέλη φθάνει το 100% και για φορολογητέα αξία έως 6.000 ευρώ.
Από 901 έως και 1.400 κυβικά η απαλλαγή 100% ισχύει για φορολογητέα αξία έως 8.000 ευρώ.
Από 1.401 έως 1.600 κυβικά απαλλάσσονται από το 65% του τέλους για αξία έως και 11.000 ευρώ.
Από 1.601 μέχρι 2.000 η απαλλαγή φθάνει στο 50% για αξία έως 14.000 ευρώ.
Κέρδος από 2.000 έως και 4.000 ευρώ θα έχουν όσοι αγοράσουν Ι.Χ πάνω από 1.800 κυβικά εκατοστά και εργοστασιακής αξίας έως 22.000 ευρώ.
Κι αυτό καθώς αυξάνονται οι εργοστασιακές τιμές των αυτοκινήτων που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας.
Όπως σημειώνει ο κ. Κουσελάς το πλαφόν στον φόρο πολυτελείας από 15.000 ευρώ πάει στα 20.000 ευρώ.
Δηλαδή έως 20.000 δεν επιβάλλεται φόρος πολυτελείας.
Εξάλλου με συντελεστή 10% θα επιβαρύνεται ένα αυτοκίνητο εργοστασιακής αξίας από 20.000 έως και 22.000 ευρώ.
Ο συντελεστής ανεβαίνει στο 30% για εργοστασιακή τιμή από 22.000 έως και 28.000 ευρώ .
Από 28.000 ευρώ και πάνω δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση και ο συντελεστής του φόρου πολυτελείας διαμορφώνεται στο 40%.
Στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10% σε τιμή χονδρικής από 16.000 έως και 17.000 ευρώ και 30% για αξία από 17.000 έως και 19.000 ευρώ.
Τέλος άνω των 19.000 ευρώ ο φόρος φθάνει στο 40%. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομικών “ο φόρος πολυτελείας μπαίνει, ουσιαστικά, σε αυτοκίνητα πραγματικής αξίας πάνω από 35.000 ευρώ”.
Προσθέτει πως υπό τις παρούσες συνθήκες, “είναι φοβερά δύσκολο να εξετάσουμε την κατάργηση του φόρου πολυτελείας”.