Η Ρωσία φέρεται έτοιμη να εγκαταλείψει το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η ρωσική εφημερίδα Vedemosti, επικαλούμενη πηγές από την κοινοπραξία του αγωγού και τους μετόχους της.
Οι ρωσικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία Trans Balkan Pipeline, οι OAO Transneft, OAO Rosneft and OAO Gazprom Neft, θα ανακοινώσουν επισήμως την Πέμπτη στη Ρώμη σε συνάντηση των μετόχων ότι σταματούν τη χρηματοδότηση του σχεδίου, σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει η ρωσική καθημερινή οικονομική εφημερίδα.
Έτσι, ουσιαστικά με αυτή τους την απόφαση «θάβουν» το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού, επισημαίνει η Vedemosti.
Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα, Ρωσία και Βουλγαρία είχαν συμφωνήσει το 2007 στην κατασκευή του αγωγού, μήκους 285 χιλιομέτρων, που θα μετέφερε πετρέλαιο από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξανδρούπολη.
Το σχέδιο, ύψους 1 δισ. ευρώ, θα είχε μεταφορική ικανότητα 35 εκατ. μετρικών τόνων πετρελαίου τον χρόνο και θα παρέκαμπτε τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, οδηγώντας σε σημαντική εξοικονόμηση του υψηλού κόστους που συνεπάγεται η μεταφορά πετρελαίου μέσω δεξαμενόπλοιων.
Τα βουλγάρικα μέσα ενημέρωσης
Τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ της Βουλγαρίας, όπως και η δημόσια ραδιοφωνία, αφιέρωσαν εκτενή ρεπορτάζ για το θέμα, προβάλλοντας τις πληροφορίες περί αποχώρησης της ρωσικής πλευράς από το σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού, τις οποίες δημοσίευσε, αρχικά, η ημερήσια οικονομική εφημερίδα της Μόσχας “Βένταμαστι” (κοινή έκδοση των Financial Times και World Street Journal).
Στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ της Βουλγαρίας, τα οποία επικαλούνται το σχετικό δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι “οι τρεις πετρελαϊκές εταιρείες που εκπροσωπούν τα ρωσικά συμφέροντα στη διεθνή κατασκευάστρια εταιρεία (του έργου), την Trans Balkan Pipeline θα αναγγείλουν, αύριο, στη Ρώμη, στη συνέλευση του εποπτικού συμβουλίου, την πρόθεση της Μόσχας να διακόψει τη συμμετοχή της στον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη”.
Η δημόσια ραδιοφωνία της Βουλγαρίας, σε κεντρικά ενημερωτικά της δελτία μετέδωσε δηλώσεις του Ρώσου εμπειρογνώμονα, Μιχαήλ Κρουτίχιν, σύμφωνα με τις οποίες “η ρωσική πλευρά στην κατασκευάστρια εταιρεία του έργου θα αποχωρήσει από το σχέδιο, επειδή είναι ασύμφορο για τις εταιρείες (που συμμετέχουν στην κοινοπραξία, η οποία εκπροσωπεί τη ρωσική πλευρά)”.
Τη ρωσική πλευρά στη διεθνή, κατασκευάστρια εταιρεία του έργου εκπροσωπεί η κοινοπραξία αγωγού “Burgas – Alexandroupolis Ltd”, η οποία ιδρύθηκε από κοινού από τις εταιρείες την “Trasneft” (33,34%), την “NK Rosneft” (33,33%) και την “Gazrpom Neft” (33,33%).
Ο κ. Κρουτίχιν, εμπειρογνώμονας σε θέματα ενέργειας στον οίκο συμβούλων “Rosenergy” τόνισε – σύμφωνα με όσα μετέδωσε η δημόσια ραδιοφωνία της Βουλγαρίας – ότι “η Ρωσία εξάγει όλο και λιγότερο πετρέλαιο μέσω της Μαύρης Θάλασσας, ενώ οι εξαγωγές του πετρελαίου μέσω της Βαλτικής αυξάνονται”.
“Γι’ αυτό το λόγο” – πρόσθεσε ο κ. Κρουτίχιν – “δεν είναι βέβαιο αν η ρωσική πλευρά θα λάβει μέρος τελικά και στον ανταγωνιστικό πετρελαιαγωγό Σαμψούντα – Τζεϊχάν, η αποδοτικότητα του οποίου, επίσης, τίθεται υπό αμφισβήτηση, επειδή ο τερματικός σταθμός πετρελαίου στο λιμάνι του Νοβοροσίσκ δεν λειτουργεί σε συνθήκες πλήρους παραγωγικότητας”.
“Στο μέλλον, οι κύριες ποσότητες πετρελαίου που θα μεταφέρονται από τη Μαύρη Θάλασσα και από τα Στενά θα προέρχονται πιθανώς από το Καζακστάν και όχι από τη Ρωσία”, σημείωσε.
Διαβάστε επίσης: Διαψεύδεται η αποχώρηση από “Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη”