Μικτά μηνύματα για την πορεία του λιανεμπορίου εξέπεμψε η «Μαύρη Παρασκευή» (Black Friday) στις ΗΠΑ.
Παρότι οι μεγάλες εκπτώσεις και το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων κατάφεραν να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές στα αμερικανικά καταστήματα, δεν έχει καταδειχθεί με σαφήνεια αν οι δαπάνες των καταναλωτών ήταν μεγαλύτερες σε σχέση με άλλες χρονιές.
Σύμφωνα με το Bloomberg, έρευνα της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικών Πωλήσεων των ΗΠΑ έδειξε ότι οι αγορές από καταστήματα και ιστοσελίδες ήταν μειωμένες κατά 2,9% στα 57,4 δισ. δολάρια στο τετραήμερο εκπτώσεων που ξεκίνησε στις 28 Νοεμβρίου, την Ημέρα των Ευχαριστιών. Παρότι 141 εκατομμύρια άνθρωποι προχώρησαν σε αγορές, αριθμός αυξημένος κατά περίπου 2 εκατομμύρια σε σχέση με πέρυσι, η μέση καταναλωτική δαπάνη ήταν μειωμένη κατά 3,9% στα 407,02 δολάρια.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών ShopperTrak LLC, στην οποία αναφέρεται το Dow Jones Newswires η καταναλωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 2,8% την ημέρα των Ευχαριστιών και τη Μαύρη Παρασκευή, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν 2,3% στα 12,3 δισ. δολάρια.