Στις δυνατότητες και ευκαιρίες που παρουσιάζονται για την Ελλάδα ώστε να γίνει από χώρα της ευρωπαϊκής περιφέρειας, χώρα – κόμβος του διεθνούς εμπορίου αναφέρθηκε ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Γ. Κουμουτσάκος σε συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη.
Μίλησε ακόμη για τη συμβολή νέων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς στις προσπάθειες της Ευρώπης για οικονομική ανάκαμψη, βιώσιμη ανάπτυξη και ενίσχυση της απασχόλησης.
Όπως είπε, «μετά από δύο χρόνια σκληρής δουλειάς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και εντατικών διαβουλεύσεων με την Ε. Επιτροπή και το Συμβούλιο, έχουμε μια νέα ευρωπαϊκή πολιτική στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, η οποία ανοίγει το δρόμο για ένα σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον, ενοποιημένο και διαλειτουργικό ευρωπαϊκό δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών».
Ο κ. Κουμουτσάκος εξήγησε ότι τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών στηρίζονται από ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο με το όνομα »Συνδέοντας την Ευρώπη – Connecting Europe Facility» που έχει «προικοδοτηθεί» με σχεδόν 26 δισ. ευρώ.
Παράλληλα υπογράμμισε την ανάγκη να αλλάξει η αντίληψη και η μέθοδος εργασίας «εάν πιστεύουμε πραγματικά στο όραμα και στην ανάγκη ενός ολοκληρωμένου και συνεκτικού δικτύου συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη που μπορεί να φέρει βιώσιμη ανάπτυξη και αύξηση της απασχόλησης».
Σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή, «είναι ευτυχής συγκυρία που την ώρα που αναδεικνύεται η σημασία της “γεωπολιτικής μετάβασης” της Ελλάδας από την περιφέρεια σε κεντρική-κομβική θέση των διεθνών εμπορικών ροών, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αρχίσει πλέον να εφαρμόζει τη νέα στρατηγική στις μεταφορές, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ενιαίας αγοράς».
«H Ελλάδα», πρόσθεσε, «αποτελεί αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος των αναθεωρημένων Διευρωπαϊκών Δικτύων Mεταφορών και μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη από τις δυνατότητες χρηματοδότησης που προσφέρει το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο “Συνδέοντας την Ευρώπη”».
Ο κ. Κουμουσάκος εκτίμησε ότι η χώρα μας έχει την ευκαιρία να κάνει πραγματικότητα το στρατηγικό στόχο της να εξελιχθεί σε κομβική χώρα-πύλη για το διεθνές εμπόριο, «αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχουν τόσο το νέο δίκτυο όσο και το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο».
«Για να συμβεί αυτό, όμως, δεν φτάνει μόνον η προνομιακή γεωπολιτική μας θέση, χρειάζονται και οι κατάλληλες σύγχρονες υποδομές στις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα (logistics)», κατέληξε.