«Μνημείο ασάφειας και αοριστίας» χαρακτηριζει ο ΣΥΡΙΖΑ την ανακοίνωση του υπουργού Άμυνας Δ. Αβραμόπουλου για την επίτευξη συμφωνίας με τα ΕΝΑΕ για τα υποβρύχια.
Η αξιωματική αντιπολίτευση τονίζει ότι η ανακοίνωση για την υπόθεση των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού θα μπορούσε «να αποδειχθεί ένα έστω αργοπορημένο θετικό βήμα, εφόσον φυσικά εξασφαλίζει την χωρίς πρόσθετο κόστος ολοκλήρωση των εργασιών και την σε δεσμευτικά ορισμένο χρόνο παράδοση των υποβρυχίων και κυρίως τη βιώσιμη λειτουργία και ανασυγκρότηση συνολικά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με πλήρεις δραστηριότητες και με την πλήρη εξασφάλιση των θέσεων εργασίας».
Είναι εύλογο να αναρωτιέται κανείς, συμπληρώνει, «εάν έπρεπε να προηγηθεί η αποκαλυπτική τελευταία ημερήσια διαταγή του απερχόμενου υπαρχηγού Στόλου Ναυάρχου ε.α. Σπύρου Κονιδάρη για να επισπεύσει το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας την ανακοίνωσή του για τα υποβρύχια».
Υπό το πίσμα αυτό, η αξιωματική αντιπολίτευση θέτει σειρά ερωτημάτων και καλεί την πολιτική και στρατιωτικη ηγεσία του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας να απαντήσει.
Συγκεκριμένα:
1. Ποιοι είναι οι υπεργολάβοι με τους οποίους το Υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας θα συνεχίσει τις εργασίες; Προτίθεται για μια ακόμη φορά η Κυβέρνηση να δώσει «συγχωροχάρτι» στις αθέμιτες πρακτικές της HDW, χωρίς να επιβάλει καμία διοικητική κύρωση και με ποιες εγγυήσεις για την ολοκλήρωση;
2. Μέχρι σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλει 102 εκατ. ΕΥΡΩ για πρόσθετα υλικά, που δεν παρελήφθησαν ποτέ, και το 96% του συμβατικού τιμήματος του προγράμματος ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ. Εγγυάται το Υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας ότι η λύση που προτείνει δεν θα οδηγήσει σε πρόσθετο κόστος;
3. Με ποιόν συγκεκριμένο τρόπο διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, για πόσο χρονικό διάστημα, με ποιο ύψος αποδοχών; Τι θα γίνει με τα οφειλόμενα δεδουλευμένα και ποιο είναι το σχέδιο της Κυβέρνησης για τους 160 εργαζόμενους του Τροχαίου Υλικού, τους οποίους μόλις πριν λίγες μέρες δικαίωσε πλήρως ελληνικό δικαστήριο αναγνωρίζοντας ότι είναι εργαζόμενοι των ΕΝΑΕ και επιβάλλοντας στα στελέχη της εταιρείας (πέντε Γερμανούς και έναν Έλληνα) ποινές φυλάκισης και χρηματική ποινή;
4. Τι θα γίνει με την παραγγελία των δυο (2) νέων υποβρυχίων τύπου 214, για τα οποία έχουν καταβληθεί 132,5 εκατ. ΕΥΡΩ χωρίς καν έναρξη εργασιών ενώ το Πολεμικό Ναυτικό έχει επανειλημμένως διατυπώσει την άποψη ότι είναι αναγκαία; Θα ακυρώσει το Υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας την παραγγελία αυτή;
5. Πρόσφατα, το Υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι θα προβεί σε καταλογισμό των 362 εκατ. ΕΥΡΩ, που καταβλήθηκαν μετά την ενεργοποίηση της συμφωνίας Βενιζέλου, θα καταθέσει ανταγωγή στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο και θα θέσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης με αβέβαιο μέλλον για τα Ναυπηγεία και τους εργαζόμενους. Εξακολουθούν να ισχύουν οι συγκεκριμένοι σχεδιασμοί;
6. Τελικά, ποιο θα είναι το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά;
Για μια ακόμα φορά, υπογραμμίζει η αξιωματική αντιπολίτευση, επισημαίνουμε ότι παραμένει διαρκώς επίκαιρη η απαίτηση κάθε ένοχος γι’ αυτό το διαρκές έγκλημα να τεθεί ενώπιον του νόμου.
«Η επιδίωξη μιας λύσης όχι αποσπασματικής αλλά συνολικής για τη λειτουργία, προς όφελος του δημοσίου, των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι απόλυτα αναγκαία αλλά δεν απαλλάσσει κανέναν από τις ευθύνες του», καταλήγει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.
Τι ανακοίνωσε ο Δ. Αβραμόπουλος
Χθες ο κ. Αβραμόπουλος ανακοίνωσε πως τα τέσσερα υποβρύχια «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ», που έχουν κατασκευαστεί στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά περιήλθαν στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Όπως είπε, «μετά από συμφωνία με τα ΕΝΑΕ, το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνει με τους υπεργολάβους και τους εργαζόμενους, των οποίων η απασχόληση διασφαλίζεται πλήρως, την ολοκλήρωση των εργασιών που απομένουν και των δοκιμών θαλάσσης, προκειμένου να ενταχθούν στο στόλο μας».
Σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ, «τίθεται έτσι οριστικά τέρμα σε μια πολυετή περιπέτεια, διασφαλίζοντας πλήρως τα χρήματα του ελληνικού δημοσίου που υπάρχουν διαθέσιμα στον προϋπολογισμό του υπουργείου μας για την ολοκλήρωση των εργασιών των υποβρυχίων».
Ο κ. Αβραμόπουλος πρόσθεσε ότι τη σκυτάλη πλέον παίρνει το υπουργείο Ανάπτυξης για τη συνέχιση της προσπάθειας συνολικής επίλυσης του προβλήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.