“Η αίσθηση που έχει αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου, ειδικά νεότερης γενιάς, είναι ότι δεν μιλάμε μόνο για σύγκρουση τρένων και για ένα τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Η αίσθηση είναι ότι έχει εκτροχιαστεί η χώρα”, τόνισε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος.
“Στο πλαίσιο και της σημερινής απεργιακής κινητοποίησης, ο κόσμος ζητά τα αυτονόητα, ότι πρέπει να δοθούν απαντήσεις”, είπε και επανέλαβε: “σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια”.
“Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι από το 2020 έως το 2023 έχουμε 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα. Όπως είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι ο αρμόδιος υπουργός, ο κ. Καραμανλής, δεν είδε ποτέ τα σωματεία των μηχανοδηγών”, πρόσθεσε.
“Όπως φαίνεται η κυβέρνηση ενδιαφερόταν για άλλα πράγματα. Να αλλάξει τη σύμβαση με τη Hellenic Train και να χαρίσει 600 εκ. στην εταιρεία, κόβοντας αυτά τα χρήματα από την υποχρέωση για επενδύσεις που είχε η εταιρεία”, σημείωσε. “Εξαφανίστηκε όμως από τη σύμβαση και το άρθρο το οποίο αναφερόταν στην υποχρέωση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας”, τόνισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
“Δεν γίνεται χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όταν τον ρωτούν για τη σύμβαση, να λέει “ρωτήστε τον κ. Καραμανλή”, δεν γίνεται για μία πολύ σημαντική πτυχή του ζητήματος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να παραπέμπει στον παραιτηθέντα υπουργό”, ανέφερε.
“Μέχρι το 2020 στην Καρόλου, στα κεντρικά του ΟΣΕ, υπήρχε δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου. Μετά έπαψε να λειτουργεί. Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 στο σταθμό της Λάρισας υπήρχε πάνω από ένας σταθμάρχης και λειτουργούσε ένα σύστημα τηλεδιοίκησης. Υπήρχε ένας ή δύο στη βάρδια της τηλεδιοίκησης και άλλος ένας στο σταθμό. Αυτό σταμάτησε το καλοκαίρι του 2019”, υπογράμμισε.
“Επίσης γνωρίζουμε με στοιχεία ότι σε έναν τόσο κομβικό σταθμό, βρέθηκε στη θέση του σταθμάρχη ένας άνθρωπος χωρίς την κατάλληλη εμπειρία και με πολύ παράξενο τρόπο. Στις 7 Απριλίου βγαίνει η προκήρυξη του ΟΣΕ στην οποία υπάρχει ως απαιτούμενο το ηλικιακό όριο των 48 ετών. Στις 13 Απριλίου κάνει ο συγκεκριμένος άνθρωπος την αίτηση, που κανονικά θα έπρεπε να απορριφθεί γιατί υπερέβαινε το ηλικιακό όριο. Παρ’ όλα αυτά, στις 25 Μαΐου εγκρίνεται η μετάταξη και στις 30 Μαΐου βγαίνει υπουργική απόφαση που αλλάζει τα ηλικιακά όρια. Είναι ο ορισμός μιας εκ των υστέρων νομιμοποίησης”, εξήγησε ο Νάσος Ηλιόπουλος και είπε: “το αν είναι η όχι ρουσφέτι αυτό, ο κόσμος μπορεί να το κρίνει καθαρά”.
“Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση και η διπλή γραμμή στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής. Το ότι ζήσαμε τέτοιο δυστύχημα με διπλή γραμμή και όχι την περίοδο που η γραμμή ήταν σε πολλά μέρη μονή, φωτίζει ακόμα περισσότερο τα βαθιά προβλήματα που υπάρχουν στο σιδηρόδρομο”, σχολίασε.
Όσον αφορά τη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση, είπε: “η ΝΔ το 2019 δεν παρέλαβε απλά μια σύμβαση αλλά ένα έργο υπό εκτέλεση το οποίο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί μέσα στο 2020”. “Και από τότε, για τρία χρόνια, και οι μηχανοδηγοί ρωτούν πού είναι το έργο”, επισήμανε ο Νάσος Ηλιόπουλος. “Πρέπει να είναι η μοναδική περίπτωση αυτά τα χρόνια που η ΝΔ δεν έκανε απευθείας ανάθεση”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τονίζοντας ότι η κυβέρνηση παίζει το χαρτί της διάχυσης ευθυνών, σημείωσε: “αν στην τελευταία του ανάρτηση ο κ. Μητσοτάκης έφτασε μέχρι τα χρόνια του Σημίτη για να διώξει από πάνω του την ευθύνη, σε λίγο θα φτάσει στον Τρικούπη”. “Όταν όμως λέει ότι φταίνε όλοι, συνήθως αυτό καταλήγει στο να μην φταίει κανένας”, πρόσθεσε.
“Σήμερα όλοι κρινόμαστε από τους πολίτες. Κρίνεται το πολιτικό προσωπικό της χώρας, η δικαιοσύνη που με ευκολία έβγαζε παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες των σιδηροδρομικών τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και τα μέσα ενημέρωσης τα οποία κάθε απεργία στα μέσα μεταφοράς την προέβαλαν μόνο ως ταλαιπωρία…”, τόνισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.