Τι λέει ο πρώην υπουργός Παιδείας στην dealnews.gr για τα σχέδια του Υπουργείου σχετικά με τις συγχωνεύσεις των σχολείων το Σεπτέμβριο
Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου
Για «βιασμό» του εκπαιδευτικού συστήματος κάνει λόγο ο πρώην υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, μιλώντας στην dealnews.gr, αναφερόμενος στις συγχωνεύσεις 1.670 σχολείων τον προσεχή Σεπτέμβρη.
Ο κ. Παπαθεοδώρου, αναφερόμενος σε σχετικό δημοσίευμα αναφορικά με τον «Καλλικράτη» που επίκειται στα σχολικά ιδρύματα, τονίζει πως πρόκειται για λάθος, αφού πρέπει η κάθε σχολική μονάδα να εξεταστεί από την αρμόδια σχολική περιφέρεια.
«Οι συγχωνεύσεις δεν μπορούν να γίνουν χωρίς να υπάρξει πριν ο ανάλογος σχεδιασμός, φοβούμαι πως πρόκειται για ακόμη μία βιαστική κίνηση. Δεν μπορούμε να “βιάσουμε” το εκπαιδευτικό σύστημα. Θα προκληθούν προβλήματα στη σχολική κατανομή των μαθητών, γιατί αυτό θα γίνει αν δεν εξεταστούν όλα τα κριτήρια για την κάθε περιοχή ξεχωριστά. Και προχωρώ αμέσως σε ένα απλό παράδειγμα: Σκεφτείτε τι θα συμβεί στα νησιά ή στις απομακρυσμένες ορεινές περιοχές, αν γίνουν συγχωνεύσεις. Σίγουρα θα γίνουν λάθη τα οποία όμως θα τα υποστούν οι μαθητές. Θεωρώ ότι πρέπει οι ιθύνοντες να είναι πολύ προσεχτικοί στις κινήσεις τους, καθώς έχουν να κάνουν με παιδιά και με οικογένειες», είπε χαρακτηριστικά στην dealnews.gr ο κ. Παπαθεοδώρου. (Διαβάστε επίσης: Έρχονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων)
Το επίπεδο της εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Σχολιάζοντας την έρευνα του Economist –η οποία κατέταξε το σχολικό περιβάλλον της χώρας μας στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη και από τις χειρότερες στον κόσμο- ο κ. Παπαθεοδώρου ανέφερε: «Το κακό με το ελληνικό σύστημα είναι ότι χρειάζεται ριζική αναδιάρθρωση σε πολλά επίπεδα και να αποκτήσει περισσότερα κοινά με αυτά της Ευρώπης. Επίσης ένα ακόμη αρνητικό στοιχείο στην λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο φόρτος εργασίας που έχουν οι μαθητές. Και για την πρωτοβάθμια και για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι απαιτήσεις είναι πολλές και κουράζουν τους μαθητές, οι οποίοι καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες για να αντεπεξέλθουν στα δεδομένα του ελληνικού σχολείου».