O υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μίλησε για τη νέα ψηφιακή εφαρμογή για τους πολίτες, MyCoast στο gov.gr. Τόνισε ότι η εφαρμογή στοχεύει στην επίλυση ζητημάτων όπως η υπερπαραχώρηση ακτών και οι αυθαίρετες καταλήψεις. “Αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα αυτά με νομοθετικά και τεχνικά μέσα”, δήλωσε ο υπουργός.
Εξηγώντας περαιτέρω για την εφαρμογή, ο υπουργός κ. Παπαστεργίου ανέφερε ότι καταγράφει όλες τις παραλίες που έχουν μισθωθεί από το ελληνικό δημόσιο, τις κτηματικές υπηρεσίες και πλέον απλοποιεί ψηφιακά τη διαδικασία ενοικίασης για τους δήμους. Τόνισε ότι η εφαρμογή εμφανίζει σήμερα 6.500 παραλίες, ενώ αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 7.500. “Από τον Ιούνιο, θα αξιοποιήσουμε νέες δορυφορικές εικόνες και τεχνητή νοημοσύνη για την αυτόματη παρακολούθηση αυτών των παραλιών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου”, είπε, προσθέτοντας ότι στο έργο συμμετέχει και το υπουργείο Οικονομικών, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα. Οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν την εφαρμογή MyCoast για να ελέγξουν τη νομιμότητα των ξαπλωστρών και των ομπρελών σε οποιαδήποτε παραλία, με επιλογές για ανώνυμες και επώνυμες καταγγελίες. “Φέτος, εισάγουμε μια τρίτη διάσταση από το διάστημα για την καλύτερη παρακολούθηση των ακτών μας”, τόνισε ο κ. Παπαστεργίου.
Επιπλέον, ο κ. Παπαστεργίου μίλησε για μια νέα υπηρεσία στον ψηφιακό βοηθό του gov.gr, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού. Το νέο αυτό bot, που θα ξεκινήσει τον Μάιο, θα βοηθά τους τουρίστες στην εύρεση πρακτικών πληροφοριών, όπως φαρμακεία, κέντρα υγείας και μεταφορές. Σημείωσε επίσης ότι ο ψηφιακός βοηθός δέχεται πάνω από 5.000 ερωτήματα την ημέρα, ενημερώνοντας συνεχώς με νέες υπηρεσίες. “Μέχρι τώρα, προσφέρουμε 1.753 υπηρεσίες στο gov.gr, οι οποίες αυξάνονται καθημερινά με νέες προσθήκες”, σημείωσε.
Όσον αφορά τα ψηφιακά εισιτήρια στα γήπεδα, ο υπουργός σχολίασε την επιτυχή υβριδική εφαρμογή τους, σημειώνοντας ότι περίπου το 35-40% των θεατών χρησιμοποίησαν τα ψηφιακά εισιτήρια χωρίς προβλήματα κατά τη διάρκεια των πρώτων αγώνων.