Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι σχετικά με το θέμα των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων που ήταν και το αντικείμενο της διαμαρτυρίας των καθηγητών έξω από το υπουργείο Παιδείας, η υφυπουργός είπε μεταξύ άλλων ότι “δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας και ότι οι προτάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης θα δοθούν τις επόμενες μέρες στην ΟΛΜΕ για συζήτηση. “Άλλωστε δεν έχουν σταλεί ακόμα όλες στο Υπουργείο” είπε. Ως ΟΛΜΕ ξεκαθαρίσαμε ότι δεν περιμέναμε ότι οι προτάσεις θα γίνονταν σ’ ένα καθεστώς μυστικής διπλωματίας (δηλαδή, εν κρυπτώ και με προσπάθεια να αποκρυβούν από τα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου) και ότι δεν είμαστε αισιόδοξοι για τις προθέσεις του υπουργείου καθώς υπάρχουν προφορικές εντολές για σχολεία με 400 μαθητές, όπως επιβεβαιώθηκε από την ομιλία της Υπουργού, η οποία μίλησε για σχολεία με 12 – 15 τμήματα.”
Επίσης στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται ότι : “Όλες αυτές οι κρυφές ή φανερές προθέσεις του υπουργείου βρίσκονται σε αντίθεση με το ν. 1566/85 (που προβλέπει σχολεία με 9 το πολύ τμήματα) και επιδιώκουν τη δημιουργία σχολείων – μαμούθ. Ξεκαθαρίσαμε στην Υφυπουργό ότι δεν μπορούμε να συζητήσουμε καμία κατάργηση σχολείου, αν διατηρηθεί η απαίτηση του Υπουργείου για 30 μαθητές ανά τμήμα κάτι για το οποίο δεν υπήρξε δέσμευση. Όπως δεν υπήρξε καμία δέσμευση για τη διασφάλιση των οργανικών θέσεων των συναδέλφων.
Το Υπουργείο προσπάθησε να αποσυνδέσει τις καταργήσεις σχολείων από την οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης και της Τρόϊκας, χωρίς φυσικά να μας πείσει. Άλλωστε είναι φανερός ο λογιστικός χαρακτήρας αυτών των συγχωνεύσεων κάτω από το βάρος του Μνημονίου, που υπέγραψε η κυβέρνηση με την Τρόϊκα.
Το μόνο “νέο” της συνάντησης είναι ότι δεν προβλέπεται μέχρι το Σεπτέμβριο να ψηφιστεί νέο νομοθετικό πλαίσιο για την Τεχνική Εκπαίδευση, άρα και την επόμενη χρονιά η λειτουργία των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ, συνεχίζεται όπως είναι σήμερα. Στην Τεχνική Εκπαίδευση – είπε η Υφυπουργός – θα γίνουν ελάχιστες ή καθόλου συγχωνεύσεις τώρα, αλλά οι όποιες συγχωνεύσεις θα γίνουν μετά την ψήφιση του νέου νομοθετικού πλαισίου.
Θεωρούμε γενικά ότι το Υπουργείο συνεχίζει την προσπάθεια του να δημιουργήσει σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα “περί διαλόγου» θα κριθούν εκ του αποτελέσματος. Οι όροι πάντως για γόνιμο διάλογο είναι ασφυκτικοί και δεν αφήνουν περιθώρια συναίνεσης.”