Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων της Βουλής η υποψηφιότητα του κ. Παναγιώτη Θεοφανόπουλου για τη θέση του προέδρου του ΟΣΕ, παράλληλα με τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού που κατέχει τους τελευταίους δέκα μήνες.
Ο κ. Θεοφανόπουλος χαρακτήρισε ως σημαντική συμβολή στην εξυγίανση του πλέον επιβαρυμένου οργανισμού του δημοσίου (χρέος 11δισ.), τον πρόσφατο νόμο με τον οποίο αναλαμβάνονται τα χρέη από το Δημόσιο στο οποίο επίσης περνά η ακίνητη περιουσία του Οργανισμού.
Ο ίδιος απέδωσε στην από τριακονταετίας αναστολή καταβολής της κρατικής επιδότησης στον ΟΣΕ τα συσσωρευμένα ελλείμματα, όπως επίσης και στην γενική δημοσιονομική κατάσταση την αναστολή των μισών περίπου σιδηροδρομικών δρομολογίων της χώρας, ύστερα από εισήγηση της ΤΡΕΝΟΣΕ.
Για το θέμα της περικοπής των δρομολογίων ο κ. Θεοφανόπουλος δέχθηκε έντονη κριτική από τους βουλευτές, ενώ ειδικά για το θέμα της αναστολής όλων των δρομολογίων στην Πελοπόννησο ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λεωνίδας Γρηγοράκος, διερωτήθηκε «γιατί να πληρώνει τον ΟΣΕ και τα ελλείμματά του η Λακωνία, όταν 150 χρόνια η περιοχή του «είναι στην απέξω».
Στην ηπιότερη κριτική των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ Ροδούλας Ζήση και Ανδρέα Μακρυπίδη για την ανύπαρκτη σιδηροδρομική κάλυψη Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας, είπε ότι οι μελέτες υπάρχουν και είναι ώριμες και τα έργα μπορεί να προχωρήσουν, αρκεί να δοθούν οι σχετικές πιστώσεις.
Παραδέχθηκε όμως ότι ο τελευταίος νόμος περιλαμβάνει πρόνοια για επιδότηση ετησίως με 50 εκ. ευρώ στην ΤΡΕΝΟΣΕ για πραγματοποίηση δρομολόγιων που έχουν κριθεί ως άγονα ή ασύμφορα.
Δήλωσε αισιόδοξος ότι θα αποδώσει ο διάλογος με τους εργαζομένους για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης, για να μην καταστεί αναγκαία η νομοθετική ρύθμιση όπως προβλέπει ο τελευταίος νόμος περί ΟΣΕ.
Η υποψηφιότητα του κ. Θεοφανόπουλου υπερψηφίσθηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, καταψηφίσθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ λευκό ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ και του ΚΚΕ.